شهرکرد-رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۳ آلبوم موسیقی و چندین ترک در حوزه هنری تولید شده است تا به ظرفیت استان در حوزه قهرمانان و نقش‌آفرینی مردم در این حوزه بپردازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مشترک ستاد کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری با حوزه هنری استان با حضور فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)، رئیس حوزه هنری، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) و دبیر دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری و دیگر مسئولین برگزار شد.
در این نشست سردار علی محمد اکبری اظهار کرد: در نظر داریم در دومین کنگره ملی شهدای چهارمحال و بختیاری از ظرفیت هنری استان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه رویکرد ما در دومین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری هنری است، بیان داشت: در زمینه تولید کتب برای دومین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری کیفیت و کمیت را توأمان در نظر بگیریم، باید کیفیت کتب آنقدر بالا باشد تا خواننده جذب آن شود و می‌طلبد از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: موسیقی استان چهارمحال و بختیاری با گویش‌های مختلف کم نظیر است؛ تلاش کنیم در دومین کنگره ملی شهدای استان آثار ماندگاری تولید کنیم.
سردار اکبری اذعان داشت: شهدا نیاز به کنگره و تجلیل ندارند و برگزاری کنگره برای شهدا جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی برای نسل جوان است.
وی افزود: دشمنان در تلاش هستند تا اسلام ناب را از بین ببرند، تولیدات کنگره باید مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار گیرد زیرا آنها آیندگان کشور هستند.
در ادامه نشست احسان قائدی اظهار کرد: حوزه هنری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که وظیفه‌اش تولیدات انقلاب اسلامی با محوریت هنری می‌باشد.
وی با بیان اینکه پردیس سینمایی بهمن شهرکرد متعلق به حوزه هنری است، بیان داشت: مهم‌ترین کارکرد پردیس سینمایی بهمن شهرکرد پخش تولیدات جبهه انقلاب در حوزه مستند، فیلم کوتاه، فیلم سینمایی و… است.
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در استان چهارمحال و بختیاری تنها مرکز پخش فیلم‌های تولید جبهه انقلاب در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستیم.
وی افزود: پردیس سینمایی شهرکرد جز یکی از بهترین و برترین سینماهای کشور به لحاظ جذب مخاطب و فعالیت است.
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در زمینه حیطه فعالیت حوزه هنری یادآور شد: مهم‌ترین حیطه فعالیت حوزه هنری ادبیات است، در حوزه شعر و داستان در حال تولید اثر هستیم و شاعران بسیار بزرگی تحویل جامعه داده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه داستان نویسی افراد با مهارت بالا داریم که جوایز بسیاری کسب کرده‌اند، در حوزه ادبیات دفاع مقدس جایزه یوسف در حال برگزاری است و داستان‌نویس‌های حوزه هنری با عنوان خانه روایت بام ایران حضور دارند.
قائدی با بیان اینکه در حوزه موسیقی یکی از ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری هستیم، خاطر نشان کرد: ۱۳ آلبوم موسیقی و چندین ترک در حوزه هنری تولید شده است تا به ظرفیت استان در حوزه قهرمانان و نقش‌آفرینی مردم در این حوزه بپردازیم.
وی مطرح کرد: حوزه هنری در حوزه موسیقی آمادگی دارد تا نسل جوانی را که شناسایی و حمایت کرده برای دومین کنگره شهدای استان به کار بگیرد و ما دغدغه داریم موسیقی تولیدی حتماً تصویری باشد و به حالت نماهنگ دربیاید.
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حوزه هنری در زمینه تئاتر از بهترین‌های کشور است، اظهار کرد: بازیگر، کارگران و نمایش نامه نویس های با مهارت بالا در این استان داریم و آماده هستیم تا این فضا را در اختیار ستاد کنگره شهدای استان قرار بگیرد.
وی گفت: یکی از دغدغه اصلی حوزه هنری مستند می‌باشد و نسخه اول مستند نازبیگم حسین میرزایی آماده شده است.
قائدی به غفلت در معرفی سرداران و بزنگاه‌های جنگ اشاره و گفت: این ظرفیت در حوزه هنری استان وجود دارد تا از جریان ادبیات دفاع مقدس مستند تولید کنیم؛ هنوز عکس و تصاویر از سرداران و قهرمانان با کیفیت تهیه و توزیع نشده است و ما در این زمینه ۳۰ شخصیت در بعد ملی را با نقاشی دیجیتال به تصویر کشیده ایم و این ظرفیت وجود دارد از سرداران شهید و شهدا شاخص استان تصاویر با کیفیت تولید کنیم.
وی بخش قالب توجه زمینه فعالیت حوزه هنری در ادبیات پایداری و روایت پیشرفت اشاره و یادآور شد: هم اکنون در حال تألیف کتاب نقش مردم بروجن در انقلاب اسلامی هستیم تا نقش آفرینی مردم در انقلاب اسلامی گم نشود.
در حاشیه این نشست از پرتره شهید مدافع حرم «علیرضاجیلان» فرمانده آزادسازی بوکمال و قهرمان مبارزه با تروریسم استان چهارمحال و بختیاری اهل شهرستان بروجن که از سوی هنرمندان خانه طراحان فیروزه‌ای حوزه هنری تولید شده بود رونمایی شد.