بیرجند- مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص حمل و نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدشریف گلچین در جلسه کمیسیون نظارت بر سلاح و مهمات استان، اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌ها در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در قانون مجازات قاچاق سلاح و مهماتِ دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل‌های بالا دستی در خصوص مجازات، پیامدها و آسیب‌های موضوع، مواردی ذکر شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امنیتی استانداری، وجود سلاح و مهمات غیرمجاز را تهدیدی امنیتی و علیه زیست بوم استان عنوان کرد.

گلچین اظهار داشت: هر چند خراسان جنوبی به لحاظ شاخص‌های امنیتی در زمره استان‌های برتر کشور است لیکن گستردگی کویر، همجواری با کشور افغانستان و تحرکات معاندین در جدار مرزهای مشترک، شرایطی را ایجاد کرده که باید حساسیت مضاعف و تشدید مراقبت‌ها در مناطق عمقی و مرزی در دستور کار قرار گیرد.

شایان ذکر است؛ در این جلسه بر ممنوعیت تیراندازی در مراسم عروسی با توجه به خطرات و آسیب‌های مترتب بر آن اشاره و بر لزوم مراقبت در این خصوص تأکید شد.