اشتهارد- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از پایش زیست محیطی صنایع آب بر شهرک صنعتی اشتهارد و بازدید از عملکرد سیستم پیش تصفیه فاضلاب صنایع مستقر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید درگی گفت: پیرو دستور قضائی دادستان مرکز استان البرز مبنی بر پایش از مبدا واحدهای صنعتی دارای فاضلاب (آب بر) در شهرک صنعتی اشتهارد، تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان اداره نظارت و پایش و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشتهارد تشکیل شد.

وی مطرح کرد: در راستای گشت و پایش های زیست محیطی و جلوگیری از آلایندگی واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی، تیم کارشناسی از نزدیک از فرآیند تولید و عملکرد سیستم پیش تصفیه فاضلاب صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد بازدید کردند.

درگی افزود: این پایش ها در طول روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت و واحدهای صنعتی در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی، مشمول صدور اخطاریه آلایندگی و در صورت عدم اقدام مثبت، مشمول جرایم مندرج در قانون مالیات سبز می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز عنوان کرد: بر اساس گشت و پایش صورت گرفته در طی سه هفته ۵۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد مورد بازدید قرار گرفته‌اند و پایش و نمونه برداری از واحدهای دارای فاضلاب انجام شده است.

به گفته وی، مطابق ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست، حدود مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، در صورتی که در مهلت زمان تعیین شده، نسبت به رفع آلایندگی اقدام نکنند، بر اساس معیارهایی نظیر شدت، مدت، نوع و مکان آلایندگی با نرخ‌های نیم، یک و یک و نیم درصد به مأخذ فروش کالا یا خدمات، مشمول «عوارض سبز» می‌شوند.