عملیات پهپادی حزب‌الله لبنان در عمق اراضی اشغالی و هدف قرار دادن پایگاه تیپ «گولانی» رژیم صهیونیستی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مطرح جهان داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب الله لبنان دیروز در عملیاتی گسترده مرکز آموزش و نگهداری ۷۲۰۰ و پادگان آموزشی تیپ گولانی در جنوب حیفا را هدف حملات پهپادی قرار داد؛ عملیاتی که بازتاب گسترده آن در رسانه‌های مطرح جهان، از گستردگی و شدت خسارت و تلفات قابل توجه رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

تصاویر منتشرشده از محل اصابت پهپادهای مقاومت لبنان نشان می‌دهد که بالگردهای رژیم صهیونیستی سراسیمه در حال انتقال زخمی‌ها هستند.

واشنگتن‌پست با اشاره به این حمله و تلفات رژیم صهیونیستی نوشت که پنتاگون برای اسرائیل سامانه پیشرفته ضدموشکی «تاد» ارسال کرده است! این در حالی است که این حمله پس از تأیید پنتاگون و ارسال سامانه «تاد» به تل‌آویو صورت گرفت. سامانه ضدموشکی ارتفاع بالا(تاد/THAAD)، یک سامانه پدافندی برای دفاع مقابل تهدید موشک‌های بالستیک تاکتیکی در برد ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع تا ۱۵۰ کیلومتر است.

آسوشیتدپرس نیز ضمن بازتاب این عملیات، با تیتر «حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاهی در شمال اسرائیل»، به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این عملیات «خسارتی» نداشته است!

فرانس ۲۴ با اشاره به بیانیه مقاومت لبنان پس از عملیات پهپادی، نوشت که «حزب‌الله مسئولیت حمله پهپادی در نزدیکی حیفا را که دست کم ۶۰ اسرائیلی را زخمی کرد، برعهده گرفت.»

تی‌آرتی‌ورلد با تیتری نزدیک‌تر به واقعیت، عملیات حزب‌الله را پوشش داد و نوشت که «ده‌ها اسرائیلی در حمله پهپادی حزب‌الله به حیفا زخمی شدند» اما در عنوان اشاره‌ای به کشته‌ها نکرد!

ان‌اچ‌کی ژاپن نیز از تلفات گسترده رژیم صهیونیستی در حملات پهپادی حزب‌الله نوشت.

بی‌بی‌سی جهانی نیز با انتشار گزارشی، عملیات مرگبار حزب‌الله را پوشش داد و نوشت: بسیاری از زخمی‌ها به مرکز پزشکی «هیلِل یافه/Hillel Yaffe» در نزدیکی «خدرا» انتقال یافته و بسیار دیگر میز به بیمارستان‌ها منتقل شدند. جزئیات این (حمله) قطره‌چکانی است اما به نظر می‌رسد که بسیاری از مجروحان در لحظه حمله کاملاً غافلگیر شدند. تصاویری که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، سالن غذاخوری خالیِ یک پادگان را نشان می‌دهد که روی سقف آن حفره‌ای ایجاد شده است.

وب‌سایت شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی ضمن تشریح عملیات بی‌سابقه پهپادی مبارزان حزب‌الله لبنان در عمق اراضی اشغالی نوشت: حمله روز یکشنبه یکی از مرگبارترین حملات علیه اسرائیل از آغاز اکتبر پارسال است.

گزارش سی‌ان‌ان آمریکا در ادامه با ابراز حیرت و شگفتی از عبور پهپادی حزب‌الله لبنان از لایه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی افزود: سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل معمولاً قابل‌اتکا هستند؛ اما دیروز یکشنبه در زمان حمله هیچ هشدار حمله هوایی در منطقه «بنیامینا» داده نشد و اکنون این سوال مطرح است که چگونه این پهپاد توانست بدون اینکه شناسایی شود آنقدر به عمق قلمرو اسرائیل نفوذ کند.

به گزارش «تایمز اسرائیل» در جریان این حمله حداقل ۴ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۷ نفر دیگر به شدت زخمی شدند. علاوه بر این ۵۸ نظامی دیگر ارتش اسرائیل در اثر برخورد پهپاد یاد شده زخمی شدند، اما شبکه المیادین نیز به نقل از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرد که در این عملیات پهپادی حزب‌الله بیش از ۱۱۰ نظامی صهیونیست زخمی شدند.

پس از این حمله، تل‌آویو از صهیونیست‌ها خواست تا برای اهدای خون به بیمارستان‌ها مراجعه کنند. دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل با اعلام خبر فوق، از آغاز تحقیقات در خصوص عدم به صدا درآمدن آژیر هشدار پیش از رسیدن پهپادهای حزب الله خبر داد. وی در ادامه از شهرک‌نشین‌های صهیونیست خواست تا پایان بررسی‌های نظامی از هرگونه انتشار اخبار کذب و شایعه در فضای مجازی خودداری کنند.

به گزارش «جروزالم پست» براساس تحقیقات اولیه دو پهپاد پرتاب شده توسط حزب الله از حریم دریا وارد آسمان فلسطین اشغالی شدند. هر دو پهپاد از مدل «مرصاد» بودند. نکته کلیدی آن است که در جریان این حمله پهپادی، سیستم‌های پدافندی و پهپادهای شناسایی رژیم صهیونیستی نتوانستند یکی از پهپادهای شلیک شده از سوی حزب الله را شناسایی کنند. کارشناسان امور نظامی معتقدند به دلیل ارتفاع پایین پهپاد یاد شده امکان شناسایی مستمر آن توسط سیستم‌های راداری- پدافندی وجود نداشته است.