شیراز - شهردار شیراز گفت: بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی با کوتاه کردن مسیر از مرکز شهر شیراز، راهگشای ترافیک میدان‌های قصرالدشت، دانشجو و ارم و بلوار چمران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن اسدی در بازدید میدانی از پروژه بزرگراه آیت الله حائری شیراز، با بیان اینکه این پروژه حجم قابل‌توجهی از ترافیک غرب به شرق این کلان‌شهر و بالعکس را انتقال خواهد داد، گفت: این طرح با کوتاه کردن مسیر از مرکز شهر، راهگشای ترافیک میدان‌های قصردشت، دانشجو و ارم و بولوار چمران بوده و مسیری جایگزین برای بلوارهای شهید چمران و دکتر حسابی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با بیشترین سطح تملک و عملیات عمرانی، دارای یک مسیر رفت و برگشت شهری است که دسترسی سریع و آسان شمال به غرب و جنوب به شرق شیراز را در مسیری با چشم‌انداز زیبا در کوهستان‌های شمالی شهر ایجاد می‌کند.

شهردار شیراز طول کلی این طرح را حدود ۲۴ کیلومتر عنوان کرد و با اشاره به اینکه فاز اول و دوم این پروژه در گذشته اجرا شده است، افزود: فاز سوم این طرح ۷ کیلومتر طول دارد که در دو باند رفت و برگشت با ۶ خط عبوری، ۵ ابنیه فنی، ۴ تقاطع و یک پل شبدری (پل شهدای انقلاب)، ۴ دستگاه تونل به طول تقریبی ۱۰۹۰ متر و ۳ دستگاه گالری به طول ۲۹۵ متر در حال اجرا است.