اتحادیه عرب با محکوم کردن عملیات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در شمال غزه، این اقدامات را به‌عنوان بخشی از یک طرح گسترده برای کوچ اجباری فلسطینیان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه القدس العربی، اتحادیه عرب، تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه را محکوم کرد و از آن با عنوان اجرای طرح‌های کوچ اجباری یاد کرد.

این اظهارات توسط احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، و از طریق جمال رشدی، سخنگوی اتحادیه، در پلتفرم فیس‌بوک بیان شد.

در این بیانیه آمده است که ابوالغیط «با شدیدترین عبارات» عملیات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه، به‌ویژه در جبالیا را محکوم کرد، عملیاتی که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن شده است.

ابوالغیط اظهار کرد که «اسرائیل از مشغولیت جهانی با جنایاتش در لبنان سوءاستفاده می‌کند تا جنایات بیشتری را به کارنامه ننگین خود در غزه اضافه کند.»

وی توضیح داد که «هدف از عملیات اسرائیل، جداسازی شمال غزه از باقی نوار غزه و تخلیه کامل این منطقه از ساکنان آن و اجرای طرح کوچ اجباری است.»

همچنین اشاره شد که رژیم صهیونیستی «با جلوگیری از ورود مواد ضروری از جمله آب و غذا به ساکنان، و همچنین هدف قرار دادن مراکز درمانی و تخریب کامل ساختمان‌ها، از سیاست‌های بسیار بی‌رحمانه‌ای استفاده می‌کند».

در ۷ اکتبر جاری، و همزمان با گذشت یک سال از آغاز جنگ نسل‌کشی در غزه، ارتش اشغالگر اسرائیل شروع به کوچ اجباری ساکنان شهرهای بیت حانون، جبالیا و بیت لاهیا به جنوب کرده است، که رسانه‌ها آن را اجرای غیرعلنی «طرح ژنرال‌ها» توصیف کرده‌اند.

«طرح ژنرال‌ها» که توسط وب‌سایت عبری «وای نت» در ۴ سپتامبر گذشته فاش شد، هدفش تبدیل کل منطقه شمال گذرگاه نتساریم (در مرکز نوار غزه) به منطقه‌ای نظامی بسته است.

بر اساس اطلاعاتی که توسط روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در ۲۲ سپتامبر منتشر شد، این طرح توسط نظامیان سابق صهیونیستی تهیه شده و شامل «اخراج اجباری ساکنان ظرف چند هفته و تحمیل محاصره بر منطقه برای وادار کردن مبارزان شهر غزه به تسلیم یا مرگ» است.

نسل‌کشی مداوم رژیم صهیونیستی در غزه که با حمایت آمریکا بیش از یک سال است ادامه دارد، و تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار شهید و زخمی فلسطینی، و بیش از ۱۰ هزار ناپدید شده برجای گذاشته است.

این در حالی است که غزه با تخریب گسترده و قحطی مواجه است که تاکنون جان ده‌ها کودک و سالمند را گرفته است.