عضو مجلس شورای اسلامی در اتحادیه بین‌المجالس جهانی تاکید کرد: برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز و در راستای کلیه حقوق مشروع ذیل معاهده NPT است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در سخنرانی خود در کمیته دائمی صلح و امنیت بین‌المللی IPU در مورد مسائل هسته‌ای ایران، گفت: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً صلح‌آمیز و در چهارچوب حقوق و تعهدات آن ذیل معاهده NPT است. ایران یک عضو متعهد NPT است و به موجب موافقتنامه جامع پادمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیشترین و گسترده‌ترین بازرسی‌های آژانس را میزبانی می‌کند،

عضو مجلس شورای اسلامی در اتحادیه بین‌المجالس جهانی با اشاره به اینکه ۹۲ درصد بازرسی‌های آژانس در مقیاس جهانی در ایران انجام شده است، ادامه داد: مقایسه فعالیت‌های کاملاً صلح‌آمیز ایران به عنوان یک عضو NPT با فعالیت‌های کره شمالی که از معاهده NPT خارج شده و مبادرت به ساخت تسهیلات هسته‌ای کرده است، مقایسه‌ای نادرست و غیرمنصفانه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حق بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در NPT برای همه به رسمیت شناخته شده و هیچ چیزی نمی‌تواند به این حق خدشه وارد کند.

نبویان مجدداً بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران کاملاً صلح آمیز و در راستای کلیه حقوق مشروع ذیل معاهده NPT و اینکه هیچ‌گونه تهدید علیه محیط زیست و سلامت انسان ایجاد نمی‌کند، تأکید کرد.

عضو مجلس شورای اسلامی در اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت: در شرایطی در جهان امروز به سر می‌بریم که رژیم اسرائیل برای تسلط بر منابع طبیعی منطقه غرب آسیا با بهره‌گیری از کمک‌های بی‌شائبه بازیگران مسئولیت‌ناپذیر مانند ایالات متحده آمریکا ماشین کشتار بی‌وقفه خود را در سرزمین‌های فلسطین اشغالی و لبنان به کار گرفته تا اثری از زندگی و شرایط حیات انسانی در این منطقه مهم جهان باقی نماند.

وی با بیان اینکه این رژیم اشغالگر با جنایت علیه بشریت در فلسطین و لبنان درصدد است تا سرزمین‌های منطقه را از ساکنان بومی آن پاکسازی کند، ادامه داد: رژیم اشغالگر در طول یک سال اخیر پس از قتل عام بیش از ۴۲ هزار زن و کودک و پیر و جوان و مردم غیرنظامی فلسطین، با نسل کشی کامل درصدد است تمامی منابع آبی فلسطینیان و تأسیسات تصفیه آب در غزه را نابود نمایند، هم اکنون مردم بی‌گناه و مظلوم غزه امکان دسترسی به آب سالم را از دست داده‌اند؛ همین سناریو در لبنان در جریان است.

نبویان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ قانون بین‌المللی پایبند نیست، افزود: تا چه زمانی باید نظاره‌گر قتل عام کودکان و زنان بی‌گناه فلسطین و لبنان توسط رژیم اسرائیل باشیم، این رژیم اخیراً دبیر کل سازمان ملل را نیز تهدید کرده است. بر همین اساس پیشنهاد می‌گردد به عنوان اولین اقدام عملی، رژیم اسرائیل که توسط دیوان بین‌المللی دادگستری محاکمه شده، از عضویت در IPU اخراج و به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه گردد.