خرم‌آباد - هنرمندان لرستانی در هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران و حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.

در این جشنواره که برای سه گروه سنی «الف» ۱۵ تا ۱۸ سال، «ب» ۱۹ تا ۲۳ سال و «ج» ۲۴ تا ۲۹ سال طراحی شده بود پس از پایان کار هیئت‌های تخصصی داوری ۴۳۰ برگزیده در شاخه‌های مختلف موسیقی معرفی شدند و در این میان نام ۱۷ لرستانی نیز به چشم می‌خورد که موفق به اخذ رتبه‌های برتر در شاخه‌های آواز، تنبک، دهل، سرنا و کمانچه شدند.

گفتنی است در شاخه آواز گروه سنی «الف» «امیرمحمد بسطامی» از خرم‌آباد نفر اول و «کامیاب باجلاوند» از دورود نفر دوم شد و در رده سنی «ج» نیز «همایون نیازی دولتشاه» از شهرستان ازنا اول و «رضا آریانژاد» از خرم‌آباد حائز رتبه دوم شدند.

همچنین در شاخه تنبک «امیرعلی حسنوند» از سلسله گروه سنی «الف» و «محمد طاهرپور» از خرم‌آباد در رده سنی «ب» هر دو مقام اول را کسب کردند.

در شاخه دهل (طبل) نیز «مهدی حسنوند» از سلسله در گروه سنی «الف» موفق به کسب مقام اول شد.

در شاخه سرنا نیز «مرتضی حسنوند» از سلسله در رده سنی «الف» و «حسین حسنوند» از خرم‌آباد گروه سنی «ب» مقام اول را به دست آوردند؛ همچنین «امیرحسین سپهوند» و «امیرحسین بسطامی» هر دو از خرم‌آباد در رده سنی «ب» به ترتیب دوم و سوم شدند.

«رضا گنجی» اهل الیگودرز نیز در این شاخه توانست مقام اول رده سنی «ج» را به خود اختصاص دهد.

در شاخه کمانچه نیز «کامیاب باجلاوند» از دورود در رده سنی «الف» اول و در همین گروه «سام قدرتی» و «نیما حمیدیان» هر دو از خرم‌آباد به ترتیب دوم و سوم شدند.

بنابراین گزارش، لرستانی‌ها در گروه سنی «ج» این شاخه نیز حائز رتبه‌های برتر شدند و «کامیار باجلاوند» از دورود و «ساسان جعفری مجد» از خرم‌آباد به ترتیب اول و دوم شدند.