ایلام-یک فقره پرونده اختلاف خانوادگی بعد از ۲۵ سال به همت تلاش شعبه ۵ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام منجر به سازش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یک رویداد بی‌نظیر، شورای حل اختلاف موفق به صلح و سازش در یک فقره پرونده اختلاف خانوادگی شد که ۲۵ سال به طول انجامیده بود.

عابدین کوهی معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام با بیان این خبر اعلام کرد، شورای حل اختلاف موفق به سازش و حل یک فقره پرونده اختلاف خانوادگی شد، که ۲۵ سال به طول انجامیده بود. این پرونده که به دلیل تنش‌های عمیق بین اعضای خانواده به شعبه ۵ شورای حل اختلاف ارجاع شده بود، در نهایت با تلاش‌های مستمر رئیس و اعضای شعبه ۵ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام و برگزاری جلسات رسیدگی به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه این پرونده یکی از طولانی‌ترین دعاوی خانوادگی در تاریخ شورای حل اختلاف بوده، افزود: تلاش‌های اعضای شعبه ۵، برای ایجاد فضای گفت‌وگو و اعتماد بین طرفین سرانجام به ثمر نشست و شاهد بودیم که اعضای خانواده با یکدیگر آشتی کردند. معاون حل اختلاف دادگستری استان تأکید کرد، که این اقدام نه تنها به پایان یک نزاع طولانی‌مدت انجامید، بلکه نشان‌دهنده اهمیت فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

کوهی همچنین خاطرنشان کرد که این موفقیت می‌تواند الگویی برای دیگر خانواده‌ها باشد تا با رویه‌های مسالمت‌آمیز مشکلات خود را حل کنند. در پایان طرفین پرونده نیز با ابراز خوشحالی از این توافق، بر عزم خود برای بازسازی روابط خانوادگی تأکید کردند و این رویداد را نقطه عطفی در زندگی خود دانستند.