بیرجند- بسته خبری حوادث خراسان جنوبی امروز از کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق تا دستگیری سارقان حرفه ای در استان خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس پلیس امینت اقتصادی خراسان جنوبی ظهر دوشنبه از کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در ۳ شهرستان استان خبر داد.

سرهنگ یدالله دهقان گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین در بازرسی از ۵ دستگاه خودرو ۳ هزار و ۱۶۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کردند.

وی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان قاین در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی، دو دستگاه کامیونت، یک دستگاه کامیون باری و یک دستگاه خودروی وانت مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، ۳ هزار و ۱۶۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این خصوص ۵ دستگاه خودرو توقیف و ۵ متهم را دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دهقان همچنین از کشف هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در شهرستان سرایان نیز خبر داد و اظهار داشت: مأموران انتظامی سرایان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی این شهرستان به ۲ دستگاه کامیونت مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند که مأموران در این خصوص ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف ۱۰ هزار و ۴۵۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در شهرستان فردوس نیز خبر داد و اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه برون شهرستان فردوس در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تریلی کشنده حامل بار مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، ۵۵ بشکه ۱۹۰ لیتری سوخت جمعاً به مقدار ۱۰ هزار ۴۵۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار جاساز شده بود کشف کردند.

دهقان افزود: مأموران در این خصوص یک دستگاه خودرو توقیف و متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس نیز از دستگیری ۲ نفر سارق حرفه‌ای قطعات خودرو با کشف ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فاضل مریمی اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت قطعات داخل خودرو در سطح شهرستان فردوس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام اقدامات تخصصی، ۲ سارق حرفه‌ای غیر بومی را در سطح شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه سارقان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس بیان داشت: در بازجویی‌های تخصصی متهمان به ۲۵ فقره سرقت ای سی یو وانت پیکان‌ها اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ مریمی خاطرنشان کرد: علت وقوع بسیاری از این سرقت‌ها را بی توجهی مالکان به هشدارهای پیشگیری از سرقت و همچنین عدم استفاده از سیستم‌های پایش تصویری مناسب، سیستم دزدگیر و آژیر خطر و در نهایت عدم استفاده از وسایل و امکانات بازدارنده از قبیل قفل کاپوت دانست.

کشف میلیاردی مواد شوینده قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس همچنین از کشف میلیاردی مواد شوینده خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

مریمی اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست بازرسی گلشن شهرستان فردوس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون جک مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از انجام هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، تعداد ۴۸۰ عدد شامپو خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریال آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردوس بیان داشت: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ مریمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: برای حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با رواج بیکاری در جامعه که دستاورد عرضه انواع کالاهای خارجی و قاچاق است با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در این زمینه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.