پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات خاورمیانه «جیتکس ۲۰۲۴ دبی» از امروز یکشنبه ۲۲ مهر در شهر دبی آغاز به کار کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه بین المللی «جیتکس ۲۰۲۴ دبی» از ۲۲ مهر ۱۴۰۳ در دوبی هاربر آغاز به کرد و تا روز ۲۵ مهر میزبان علاقمندان این حوزه است.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، ۲۰ شرکت دانش‌بنیان به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در حوزه فناوری اطلاعات می‌پردازند.

شرکت مهندسی تحقیقاتی کارستان جوان، در سال ۱۴۰۲ به جمع شرکت‌های دانش بنیان کشور پیوست. یکی از محصولات خاص، دانش محور و دارای قابلیت‌های کارکردی و تکنولوژی بسیار بالا در زمینه سامانه‌های جامع بیمه‌گری این شرکت، راهکار جامع ابریشم است که به عنوان یک محصول دانش بنیان، مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.

محصول ارائه شده در پاویون: سامانه جامع بیمه گری ابریشم

بهینه پردازش سپهر پارس

این شرکت، در سال ۲۰۰۶ میلادی با هدف حضور موثر و نوین، در صنعت و حوزه ICT تاسیس شد و از ابتدا با ایجاد تمرکز و معطوف کردن منابع فنی و مالی خود توانست، ضمن جذب و توسعه منابع انسانی توانمند و متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، موفق به طراحی و تولید محصول و پروژه‌های بزرگ و ملی در سطح کشور شود.

محصول ارائه شده در پاویون: راهکار جامع صدور صورتحساب مشترکین تلفن ثابت (Total Billing Solution)

فناوری اطلاعات رجاء

گروه رجاء شامل شرکت‌های فناوری اطلاعات رجاء، توسعه سرمایه گذاری رجاء و دانشگاه رجاء در زمینه IT شامل خدمات مختلف زیرساخت و امنیت، تولید و فروش انواع نرم افزارهای بانکی و صنعتی و خدمات متنوع دیگر در این حوزه مشغول به فعالیت است. شرکت فناوری اطلاعات رجاء با تکیه بر دانش روز و کادری مجرب توانسته در عرصه IT پیشتاز در سطح کشور باشد.

محصول ارائه شده در پاویون: Ayyza , PAM

شرکت مشاوران مراکز داده سرزمین ابری

این شرکت دانش بنیان با هدف ارائه مشاوره، اجرا و ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی مراکز داده تأسیس شده است. سرزمین ابری، از ابتدا با تشکیل مجموعه‌ای از نیروهای فنی و توانمند و تکیه بر تکنولوژی‌های نوین فناوری، اجرای پروژه‌های تخصصی در حوزه مراکز داده و ارائه راه حل‌های مبتنی بر مجازی سازی سرور و کلاینت را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داد.

محصول ارائه شده در پاویون: سیستم مانیتورینگ مرکز داده آلترانت، زیرو کلاینت-جداساز اینترنت

هوشمند پرداز آیریک

هوشمند پرداز آیریک، به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه هوش مصنوعی، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، فعالیت خود را با تکیه بر دانش روز و تجربیات ارزشمند از سال ۱۳۹۱ به طور رسمی آغاز کرده است. این شرکت با ارائه محصولات و خدمات نوآورانه خود از سال ۱۳۹۳ توسط معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان طبقه بندی شده است.

محصول ارائه شده در پاویون: اتوماسیون جامع حراست، تبلیغات هوشمند آیساین، سیستم هوشمند تشخیص موانع در خودرو خودران، نرم افزار ارتوسنرست

شرکت عامل‌های هوشمند دانای درنیکا (عهد)

این شرکت یک تیم پژوهشی-صنعتی است که اعضای آن را پژوهشگران فعال در دو آزمایشگاه داده کاوی دانشگاه علم و صنعت تهران و همچنین قطب علمی رایانش نرم و پردازش هوشمند اطلاعات دانشگاه فردوسی تشکیل می‌دهند.

محصول ارائه شده در پاویون: پلتفرم هوشمند جستجو و تحلیل کتاب مبتنی بر مدل زبانی بزرگ با قابلیت چت بات

فرتاک رایانش ابری شریف

شرکت دانش‌بنیان فرتاک رایانش ابری شریف مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف است. تیم اصلی این شرکت متشکل از جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران هستند که از سال ۱۳۹۹ در این حوزه فعال بوده اند. حوزه فعالیت اصلی شرکت، هوشمندسازی منازل و تبدیل شدن به راهکار جامع برای خانه هوشمند است و در این راستا سبد محصولات فعلی را با تکیه بر پروتکل بدون سیم Wi-Fi توسعه داده است.

محصول ارائه شده در پاویون: پلتفرم خانه هوشمند لکسیت

نوآوران داده سلامت پیشرو

شرکت دانش‌بنیان نوآوران داده سلامت پیشرو (AIMedic) جزء برترین شرکت‌های توسعه‌ی فناوری هوش مصنوعی در کشور است. زمینه‌ تخصصی این شرکت حوزه‌ پزشکی و سلامت است.

محصول ارائه شده در پاویون: پلتفرم آنالیز تصاویر پزشکی با هوش مصنوعی

کاوش راه اندیشه

کاوش راه اندیشه در دی ماه سال ۱۳۸۴ با هدف ارائه خدمات تخصصی در حوزه اطلاعات مکانی به ویژه پیاده سازی و اجرای سیستم اطلاعات مکانی، تاسیس شده است. موسسین این شرکت، همگی از متخصصان و صاحب نظران در حوزه اطلاعات مکانی بوده که ارتباط و تعاملی تنگاتنگ با دانشگاه‌ها و نهادهای علمی کشور دارند.

محصول ارائه شده در پاویون: سیستم اطلاعات مکانی تحت وب کارا (مدیریت اطلاعات رقومی)

پیشگام پرتو گشت ویرا (آتریپا)

«آتریپا» به عنوان سامانه هوشمند سفر بر اساس سلیقه و علایق مراجعه‌کنندگان، آن‌ها را در انتخاب مقصد، تاریخ سفر، خرید بلیط، رزرو اقامتگاه، طراحی برنامه سفر و ... یاری می‌کند. این شرکت دانش بنیان متخصصین هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات را گردهم آورده تا با کمک آخرین الگوریتم‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا، به عنوان دستیاری هوشمند، سفری سرشار از لذت و خاطره را برای مسافران فراهم کند.

محصول ارائه شده در پاویون: سامانه هوشمند پیشنهاد سفر آتریپا

پگاه آفتاب

شرکت پگاه آفتاب از سال ۱۳۷۸ تاکنون با ارائه راهکارهای سازمانی به عنوان همراهی استراتژیک در کنار مشتریان خود بوده است. تجربه موفق ارائه محصول برنامه‌ساز و ERP نیروگاهی، پگاه آفتاب را به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه راهکارهای خلاقانه و پویا قرار داده است.

محصول ارائه شده در پاویون: ERP نیروگاهی

شتابدهی فناوری‌های نوین طرح نو

شتابدهنده طرح نو یک ساختار منظم و یکپارچه برای حل مسائل و گلوگاه‌های دانشی و چالشی در حوزه‌های فناورانه نظیر هوافضا، کشاورزی، ماشین آلات صنعتی، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و دیگر حوزه‌های فناوری کشور است. ماموریت اصلی طرح نو «تدوین و پیاده‌سازی ساختاری یکپارچه و منظم در راستای تحقق نظام نوآوری و توسعه فناوری در کشور، با ایجاد حلقه واسط میان بازیگران اصلی عرصه فناوری از جمله صاحبان مسئله، ظرفیت‌ها و منابع انسانی خبره و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی» است.

محصول ارائه شده در پاویون: دستیار هوشمند رادیولوژیست در حوزه ماموگرافی، شیف نگار (مدیریت شیف‌های گردشی در بیمارستان ها، صنایع هوایی و ...)

مدیران تحلیلگر سپاهان

شرکت دانش بنیان مدیران از سال ۱۳۷۹ با سابقه فعالیت در زمینه طراحی و پیاده سازی انواع نرم افزارهای تخصصی و سفارشی به‌خصوص در حوزه دامپروری و کشاورزی و با بیش از ۱۱ نماینده فعال در سراسر کشور و بیش از ۱۰۰۰ مشتری آماده ارائه خدمات و مشاوره به مراجعه‌کنندگانش است.

محصول ارائه شده در پاویون: نرم افزار جامع هوشمند دامپروری

تعاونی دانش بنیان جوان اندیشان پویای قومس

این شرکت دانش بنیان با نام تجاری (برند) جاپکو (JAPCo) در سال ۱۳۸۸ به ثبت رسید و فعالیت‌های خود را با هدف ارائه محصولات مورد نیاز کشور با بهره گیری از تکنولوژی بومی جهت خدمت رسانی به شرکت ها، موسسات علمی و پژوهشی و دانشگاه‌ها و سازمان‌های اجرائی کشور آغاز کرده است.

محصول ارائه شده در پاویون: سیستم آرشیو الکترونیک با نرم افزار پردازش و دستگاه اسکنر جاپکو

ایده پردازان مبتکر شریف ایده

پردازان مبتکر شریف از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده و در زمینه طراحی و فعالیت‌های مهندسی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند. شرکت ایده پردازان مبتکر شریف در زمینه تولید نرم‌افزارهای آموزشی صنعتی هم فعال است و در تلاش است سطح علمی و فنی متخصصان این حوزه را بالا ببرد.

محصول ارائه شده در پاویون: تشخیص بیش فعالی در بستر VR

فناوران گیتی افروز

فناوران گیتی افروز با بیش از یک دهه تجربه و تخصص راهکارهایی به روز را طراحی و توسعه داده است. این راهکارها، چشم اندازهای نوینی برای صنایع کشور به ارمغان می‌آورد.

محصول ارائه شده در پاویون: نرم افزار مدیریت آموزشی ostadi.Online

بیان رایان تدبیر

شرکت دانش بنیان بیان رایان تدبیر نیز همانند سایر شرکت‌های تولیدکننده محلی یا بین‌المللی سرور در جهان، تمرکز خود را بر طراحی برخی بردهای الکترونیک اختصاصی، قطعات مکانیکی و بدنه اختصاصی به عنوان وجوه تمایز میان شرکت‌های تولیدکننده سرور قرار داده است و در بخش قطعات نیز با وسواس و سخت گیری فراوان، از بهترین محصولات برترین تولیدکنندگان جهانی بهره می‌برد.

محصول ارئه شده در پاویون: سرور بیان رایان (BRS)

فناور بهینه نیروی کاسپین

در شرکت فناور بهینه نیروی کاسپین، جمعی از کارشناسان و مهندسان متخصص و مجرب گردهم آمده‌اند تا با در اختیار داشتن بروزترین امکانات، در سریع‌ترین زمان ممکن سیستم‌های انرژی خورشیدی (پنل و آبگرمکن‌های خورشیدی) و گلخانه‌های هوشمند و اتوماتیک را برای مردم به ارمغان آورند.

محصول ارائه شده در پاویون: رله تلویزیونی دیجیتال با استفاده از یک میکسر کانال (DVBT)

مهندسی آدان نیک افزار

هسته اولیه تیم مهندسی آدان نیک افزار (آدانیک) در سال ۱۳۹۲ و با معرفی اولین محصول خود به نام «حساب کتاب» شکل گرفت؛ پس از آن، در سال ۱۳۹۳ و هم‌زمان با ثبت شرکت، آدانیک دو محصول آوا (سامانه برات الکترونیکی) و کاریز (سامانه مدیریت کانال‌های بانکی) را معرفی و بدین ترتیب ورود رسمی خود را به بازار اعلام کرد. محصولات آدانیک در دو حوزه راهکارهای زیرساختی و راهکارهای دارای واسط کاربری قرار می‌گیرند.
محصول ارئه شده در پاویون: سامانه آدانیوم

سپهر انفورماتیک درخشان

شرکت دانش بنیان سپهر انفورماتیک درخشان در سال ۱۳۷۲ مسیر خود را در راستای ارائه خدمات در حوزه کامپیوتر، انفورماتیک و فناوری‌های نوین آغاز کرد و در این مسیر توانست دانشی فوق تخصصی در زمینه کارت پرینتر و سیستم‌های صدور کارت‌های شناسایی، اعتباری، هوشمند و تردد کسب کند.

محصول ارائه شده در پاویون: سیستم پایش محیط سپهر