تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما مجری گفتمان دولت وفاق ملی در استان هستیم، گفت: در انتصاب‌ها باید به جوانان میدان دهیم تا برای آینده، مدیران مجرب، متخصص و کاربلد تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه باید کاری کنیم تا مردم ثمره انتخاب دکتر پزشکیان را به عینه ببینند، گفت: تمام تلاش ما این است که دولت وفاق ملی به عنوان یک جریان و سیر تاریخی موفق باشد و همه برای تحقق این مهم وظیفه داریم.

وی افزود: در تاریخ این مرزوبوم افراد و چهره‌های زیادی نقش‌آفرینی کرده‌اند که تأثیر اقدامات و اندیشه‌های آنان امروز دیده می‌شود.

سرمست گفت: آذربایجان در تاریخ معاصر این کشور همواره خط‌شکن بوده و آخرین مورد آن در انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری اتفاق افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه گفتمان دکتر پزشکیان منحصر به خود ایشان است، افزود: ما امروز مجری گفتمان این دولت یعنی وفاق ملی هستیم، اما گاهی از وفاق ملی سوءبرداشت می‌شود و باید بین وفاق و نفاق تفاوت قائل شویم.

وی خطاب به اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان با بیان اینکه شما در انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرینی کردید، گفت: باید از دکتر پزشکیان هم تشکر ویژه کنیم که در این شرایط سخت تاریخی وارد میدان شد.

سرمست تاکید کرد: اکنون در وضعیتی هستیم که باید کار عملی انجام دهیم تا مردم ثمره انتخاب دکتر پزشکیان را به عینه ببینند؛ هرچند حرکت در این مسیر دشوار است و نیاز به همدلی و هم‌افزایی دارد.

وی با بیان اینکه به عنوان استاندار، موظف به حفظ سرمایه‌های اجتماعی هستم، گفت: در این راستا مجمع مشورتی توسعه استان و متناظر آن در شهرستان‌ها تشکیل می‌شود و این مجمع باید دارای حلقه‌های مشورتی تخصصی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ملاک انتصاب مدیران در دولت چهاردهم، گفت: در خصوص مدیران فعلی براساس دو شاخص اعلامی یعنی کارنامه و برنامه عمل خواهیم کرد؛ چه بسا مدیری از نظر سیاسی مورد قبول بنده نباشد، اما کارنامه عملکردی او مقبول باشد.

وی افزود: در مورد برنامه نیز مدیران باید برنامه داشته باشند و بتوانند از آن دفاع کنند.

سرمست با بیان اینکه ما بداخلاقی‌های زیادی دیده‌ایم، اما نباید بداخلاقی کنیم و این کار را نخواهیم کرد، گفت: در عزل و نصب‌ها حتماً از صاحب‌نظران مشورت خواهیم گرفت، اما در کمال احترام، تصمیم‌گیری در این خصوص برعهده مدیریت ارشد استان است.

وی تاکید کرد: باید در انتصاب‌ها به دنبال جوان‌ها باشیم تا برای سال‌های بعد، نیروی انسانی کاردان و مجرب و متخصص تربیت کنیم.

سرمست افزود: در مورد بانوان نیز به حضور آنان در عرصه مدیریت متناسب با ظرفیت‌هایشان معتقد هستم.

در این دیدار تعدادی از مسئولان و اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در آذربایجان شرقی دیدگاه‌های خود را درخصوص مسائل مختلف استان مطرح کردند.