سوادکوه -رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه از کسب مقام سوم تیم برادران جمعیت هلال احمر این شهرستان در سی‌امین دوره مسابقات رفاقت مهر در مرحله استانی خبر داد.

وحید متانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این دوره از مسابقات رفاقت‌مهر مرحله استانی ویژه برادران و خواهرانِ عضو مرکز امور جوانان به میزبانی جمعیت هلال احمر استان مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله شهرستان ساری در دو روز متوالی برگزار شد، خاطرنشان کرد: این مسابقات به نوعی آموزش رقابت در کنار رفاقت و همدلی پر از مهر و محبت اعضای مرکز جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران است.

وی از جمله مباحث امدادی در این مسابقات را آزمون کتبی، چادرزنی، کمک‌های اولیه، حمل تخصصی مصدوم و اسکان اضطراری عنوان کرد و گفت: اعضای شرکت‌کننده در سرفصل‌های مذکور، معلومات و تجربیات خود را در حضور داوران استانی ارائه کرده و پس از بررسی آزمون‌های مسابقه، تیم برادران جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه موفق به کسب مقام سوم استانی در این دوره از مسابقات امدادی شد.

متانی این موفقیت را سومین موفقیت پی در پی جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه در طی کمتر از یک ماه اخیر برشمرد و گفت: پیش از این، جمعیت هلال احمر سوادکوه توانسته بود مقام دوم ارزیابی ۶ ماهه معاونت داوطلبان استانی و مقام اول طرح ملی شوق رویش در حوزه پیش دبستانی و دانش‌آموزی را کسب کند.

این مسئول در رابطه با طرح شوق رویش، هدف از آن را آگاه‌سازی، توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی دانست و توضیح داد: این هدف با حضور اعضای فعال کانون‌های حوزه دانش‌آموزی، جوانان، دانشجویی، طلاب و روستایی مراکز امور جوانان شعب هلال احمر استان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی و بشر دوستانه انجام شد.