بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز اربعین حسینی به عنوان یک مسئله جهانی و بین‌المللی مطرح است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از خدمتگزاران مدیران اجرایی مواکب و رانندگان اربعین حسینی در استان اظهار کرد: زیارت اربعین حسینی یکی از علائم انسان مؤمن است.

وی گفت: یعنی مظلومان عالم که از ظلم ستمگران به ستوه آمده‌اند به اربعین حسین (ع) پناهنده می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: خدمت‌رسانی و تواضع به نوع بشر در اربعین حسینی تمدن‌ساز است و دنیا اگر تمدن می‌خواهد باید با این زیرساخت وارد شود.

عبادی گفت: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به عنوان زمینه‌ساز ظهور است و امروز همه کفر جهان در مقابل آن ایستاده‌اند اما دشمنان در همه صحنه‌ها باید به ناچار شکست را تحمل کنند.

وی ادامه داد: اربعین مختص شیعیان و مسلمانان نیست بلکه آزادی‌خواهان از سراسر جهان خود را به کربلا می‌رسانند و مابقی به عنوان جاماندگان در هر کشوری خودشان را وصل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کربلا یک نقطه جغرافیایی و عاشورا یک نقطه تاریخی نیست بلکه یک جریان ادامه‌دار است.

وی خاطرنشان کرد: خدماتی که شما در اربعین حسینی ارائه می‌دهید، ماندنی است و این مسئله الهی مخاطبش فقط خدا و اولیای الهی است و ما در این جهت نقشی جز اظهار عجز نداریم.

پیاده‌روی اربعین پدیده‌ای فرامذهبی است

سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: خدماتی که در اربعین ارائه می‌شود فقط خدمت به چند زائر نیست بلکه بسیار فراتر و نتایج مهمتری دارد و مراسم عظیم اربعین بین‌المللی است و همه آزادی‌خواهان از سراسر جهان خود را به کربلا می‌رسانند.

وی اربعین را پدیده فرا مذهبی عنوان و بیان کرد: تمام جبهه تکفیر تلاش می‌کند که این اتفاق رقم نخورد و داعش و حتی شیعیان انگلیسی متأسفانه فعالیت‌های دارند تا این وحدت به نتیجه و ثمر نرسد اما در عین تمام تلاش و تهدیدهای دشمنان می‌بینیم که وحدت بین مردم و آزادگان و مذاهب و ادیان جهان در اربعین حسینی به سرانجام خوبی می‌رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: ترسی که استکبار جهانی از حرکت بزرگ اربعین حسینی دارد هیچ وقت از موشک و پهپادهای محور مقاومت ندارد و بسیار فراتر است.

وی گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در حرکت عظیم اربعین بازتولید می‌شود و اکنون می‌بینیم که حرکت اربعین نتیجه انقلاب حضرت امام و مردم مسلمان ایران است که به وقوع می‌پیوندد.

رفع مشکل تأمین سوخت رانندگان مواکب اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هم گفت: تلاش برای احصا رفع مشکلات از جمله حل مشکل تأمین سوخت رانندگانی که کار حمل امکانات موکب‌های اربعین را انجام می‌دهند باید در دستور کار باشد.

موسی جوینده اظهار داشت: امسال با همه مشکلات و کاستی‌هایی که وجود داشت یک سال استثنایی برای برگزاری اربعین حسینی بود.

وی با بیان اینکه ۱۶۷ دستگاه کامیون امکانات و تجهیزات مورد نیاز ۱۵۷ موکب اربعین استان خراسان جنوبی را به کشور عراق منتقل کردند، گفت: سال استثنایی از این جهت گفته می‌شود که گرمای شدید ۴۵ تا ۵۰ درجه حاکم بود و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را کمی با مشکل مواجه می‌کرد.

جوینده ادامه داد: در همین راستا و دلیل گرمای بی‌سابقه‌ای که با آن مواجه بودیم کارخانه یخ‌سازی شهرداری بیرجند هر ۲۴ ساعت ۳۲۰ قالب یخ باکیفیت را تولید کرد و در اختیار مواکبی که در کاظمین مستقر بودند قرار داد.