نمایش رادیویی «قتل از پیش اعلام‌شده» به کارگردانی ایوب آقاخانی در ۵ قسمت تولید و پخش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آگاتا کریستی نویسنده انگلیسی و خالق داستان‌های جنایی از مشهورترین نویسندگان دنیا است که بر اساس آثارش فیلم‌ها و سریال‌های مختلف و مطرحی ساخته و پخش شده است. «پوآرو» و «خانم مارپل» از شخصیت‌های داستانی آگاتا کریستی هستند که به حل معماهای جنایی می‌پردازند.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر و تئاتر رادیویی در راستای معرفی ادبیات جهان به مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر و نمایش‌های رادیویی، بر اساس داستان‌های «خانم مارپل» کریستی مجموعه‌هایی را کارگردانی کرده که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌اند.

یکی از این آثار نمایش رادیویی «قتل از پیش اعلام‌ شده» است که در ۵ قسمت تولید و پخش شده است.

در این نمایش رادیویی اقتباس و تنظیم برای رادیو توسط مهسا پیروزفر انجام شده است.

بازیگران پنجمین قسمت «قتل از پیش اعلام شده» بر اساس ترتیب اجرا عبارتند از بهرام سروری‌نژاد، شیرین سپه‌راد، احمد هاشمی، نورالدین جوادیان، شهین نجف‌زاده، نوشین حسن‌زاده، فریبا متخصص، رویا فلاحی، مهدی نمینی‌مقدم، سیما خوش‌چشم، ماندانا اصلانی، فروغ انصاری، علی میلانی، رضا قلمبر، ماندانا محسنی.

گوینده وحید منوچهری، افکتور محمدرضا قبادی‌فر، صدابردار جعفر جودتی و تهیه‌کننده فرشاد آذرنیا دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در آگهی روزنامه محلی روستای کوچک چیپینگ کلگهورن نوشته شده که ساعت ۷ روز ۵ اکتبر قرار است قتلی در لیتل پادوکس و در خانه خانم لتیشیا بلک‌لاک اتفاق بیافتد. تعدادی از همسایه‌ها با آگاهی از اینکه تا ساعاتی دیگر قتلی در آن خانه رخ خواهد داد، به لیتل پادوکس می‌آیند. در ساعت مقرر ناگهان برق ساختمان قطع می‌شود، مرد جوانی با نقاب و چراغ‌قوه در ورودی اتاق ظاهر شده و ۳ گلوله شلیک می‌شود. پس از پایان تیراندازی جسد مرد جوانی را که اسلحه‌ای در کنارش افتاده است پیدا می‌کنند. گلوله‌ای که از کنار گوش خانم بلک‌لاک عبور کرده باعث خونی‌شدن لباس و زخمی‌شدن گوش او شده فرضیه سوءقصد به جان خانم بلک‌لاک را پررنگ‌تر می‌کند.

پلیس با پی بردن به هویت رودی شلز مهاجر سوئیسی با سابقه تبهکاری، مرگ او را تصادف یا خودکشی اعلام می‌کند.

بازرس کراداک با توصیه رئیس پلیس از خانم جین مارپل که مدتی در هتل ریتز اقامت دارد برای حل این پرونده کمک می‌گیرد. با توصیه خانم مارپل در تحقیقات مجدد معلوم می‌شود رودی شلز با گرفتن مبلغی پول دست به این کار زده است و تنها قصدش تفریح بوده است. خانم مارپل سعی دارد مدتی مهمان خانم هارموند باشد تا اطلاعاتی از افراد حاضر در شب حادثه به دست بیاورد. پلیس به دنبال فردی است که با استخدام رودی شلز قصد کشتن خانم بلک‌لاک را با اسلحه اتوماتیک آلمانی داشته است؛ اسلحه‌ای که شبیه به آن نزد سرهنگ ایستر بروک است اما چند روزی است که مفقود شده است.

بازرس در تحقیقاتش پی می‌برد افرادی که از مرگ خانم بلک‌لاک سود می‌برند پاتریک، جولیا و دورا بانر هستند اما خانم بلک‌لاک اعلام می‌کند او در صورت مرگ بل گوئلر وارث ثروت عظیم راندال گوئلر میلیونر خواهد شد. تنها افراد شریک در این وصیت پیپ و اما خواهرزاده‌های راندال گوئلر هستند که به دلیل ازدواج ناخوشایند مادرشان سونیا گوئلر با فردی تبهکار، مدت‌ها از خانواده رانده شده و هویتی مخفی دارند.

بازرس کراداک به هویت جولیا و پاتریک که همسن اما و پیپ هستند مشکوک می‌شود. بازرس در ملاقات با بل گوئلر متوجه می‌شود که او هم از پیپ و اما خواهرزاده‌های گوئلر بی‌خبر است. از سویی لتی و شارلوت بلک‌لاک پدر سختگیر و گذشته نابسامانی داشتند که باعث شده تا از یکدیگر جدا شوند. دورا بانر در گفت‌وگو با خانم مارپل درباره گذشته‌اش با لتی بلک‌لاک صحبت می‌کند. او پس از برگزاری جشن تولدش با ماده‌ای مخدر کشته می‌شود. بازرس کراداک به دنبال پیدا کردن هویت اما و پیپ متوجه می‌شود تعدادی عکس از آلبوم خانوادگی مفقود شده است و ... .

با هم پنجمین و آخرین قسمت از نمایش رادیویی «قتل از پیش اعلام شده» را با مدت‌زمان ۲۸ دقیقه و ۲۵ ثانیه بشنویم.