اهواز - استاندار خوزستان گفت: طرح آسفالت مسیر دسترسی احمدفداله دزفول از اقدامات خوب و ماندگار شهید رئیسی بود که در ایام مسافرت به خوزستان در ۲ مرحله‌ای که به آن منطقه سفر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز دوشنبه در حاشیه نشست قرارگاه عمرانی امام حسن مجتبی (ع) که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: جلسه امروز در خصوص محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم احمدفداله بود که سپاه برای محرومیت زدایی اقدامات بسیار خوبی در منطقه انجام داده است.

وی با بیان اینکه در احمدفداله مسیر دسترسی مهم برای مردم، راه است تصریح کرد: سپاه کار بسیار بزرگی انجام داده و ۲۸ کیلومتر جاده را تا پل خرمیزان که محلی برای جابجایی عشایر است آماده کردند. حدود هفت کیلومتر دیگر از مسیر روکش می‌خواهد که اگر اتفاق بیفتد و پروژه کامل شود به عنوان یک انقلابی در آن منطقه محروم و برای مردم است.

استاندار خوزستان گفت: طرح مذکور از اقدامات خوب و خداپسندانه شهید رئیسی بود که در ایام مسافرت به خوزستان طی ۲ مرحله‌ای که به آن منطقه رفته بودند دستور دادند و امروز شاهد موفقیت در اجرای آن هستیم، امیدواریم بر مردم آنجا مبارک باشد و بقیه مسیر را هم حتماً در برنامه آینده به عنوان مسیر دوم ببینیم زیرا کوهستان‌های سر به فلک کشیده‌ای دارد.

حسینی محراب با اشاره به آب شرب روستاها، افزود: بر اساس قراردادی که فی‌مابین استانداری، قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در کشور و سازمان برنامه بودجه است مقرر شد لوله کشی آب شرب سالم روستاهای خوزستان انجام شود.

وی عنوان کرد: تاکنون حدود ۱۸۵ روستا را آبرسانی کردند و برای رسیدن به یک هزار و ۵۵۱ روستایی که باید انجام شود لوله‌ها را در مسیرها قرار داده‌اند.

به گفته استاندار خوزستان، آب و فاضلاب که باید بودجه را تأمین و پرداخت می‌کردند به تعویق افتاده و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان کار انجام داده‌اند اما کارفرما که آبفا کشور و استان بوده اقدام نکردند، امیدواریم با تمهیداتی که در جلسه اتخاذ شد پرداخت‌ها صورت گیرد و بتوانند کار را تکمیل کنند.

حسینی محراب ادامه داد: امیدواریم امسال بتوانیم روستاهای بسیاری که در این حوزه کار انجام داده‌اند را به بهره برداری برسانیم.