زاهدان_ مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از در دست احداث بودن ۶۳جابگاه عرضه سوخت در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی مردانی شهر امروز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: توسعه جایگاه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، مهمترین برنامه در دستور کار بوده این شرکت در سیستان و بلوچستان هست که در این راستا، ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در مجموع دارای ۸۰ جایگاه عرضه سوخت بوده که از این تعداد، ۷۸ جایگاه عرضه مایع بنزین و نفت گاز و دو جایگاه سی‌ان‌جی است.

وی اضافه کرد: ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت نیز در استان در دست اقدام هست که از این تعداد، ۱۸ جایگاه از قبل بوده و شامل چهار جایگاه دو منظوره بنزین و سی‌ان‌جی، چهاذ جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی و ۱۰ جایگاه مایع بنزین و نفت گاز با پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد هستند که بعضاً در مرحله صدور مجوز بوده و امیدواریم در سال جاری سه جایگاه از این تعداد، افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: مابقی جایگاه‌ها نیز مربوط به مصوبه سفر معاون اول رئیس جمهور شهید به سیستان و بلوچستان هست که سال گذشته انجام شده و در مرحله نهایی فراخوان قرار دارند و با تشکیل جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این جایگاه‌ها نیز مجوز احداث خواهند گرفت و تا دو سال آینده امید می‌رود به بهره‌برداری برسند.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و مقررات شرکت، با اخذ تعهد از سرمایه گذار، در مرحله اول براساس نوع جایگاه (تک منظوره، دو منظوره و تعداد سکو) فرصت شش تا یک سال و سپس در صورت ارائه دلایل عدم اقدام به موقع، فرصت شش ماهه داده شود و در نهایت طبق مقررات و بخشنامه‌های موجود باید سرمایه‌گذار در بازه زمانی دو ساله جایگاه را به بهره‌برداری برساند.

مردانی گفت: با بهره‌برداری از این ۶۳ جایگاه یا حتی نیمی از آنها، ظرفیت جایگاه‌های منطقه زاهدان اشباع شده و تعداد جایگاه‌های منطقه از شاخص جایگاه‌های کشوری به مراتب بالاتر خواهد رفت.

وی اضافه کرد: جایگاه سی‌ان‌جی نیز شرایط آن در سیستان و بلوچستان ویژه هست و در هیچ استان کشور، چنین مصوباتی وجود ندارد که سرمایه‌گذار، از تجهیزات دولتی و رایگان برخوردار شود و هیچ وجهی در قبال تجهیزات پرداخت نکند، این اقدامات در راستای رفاه مردم در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.