بوشهر-مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم از جمع‌آوری ۷۸۸ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف، از صنوف مختلف شهرستان در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ابراهیمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۷۴۷ واحد صنفی عرضه مواد غذایی در شهرستان وجود دارد که بازرسان بهداشت محیط به‌صورت مستمر از این صنوف بازدید می‌کنند و با مواردی که سلامت شهروندان را تهدید نماید برخورد جدی و قانونی می‌کنند.

وی افزود: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ تعداد ۲ هزار و ۲۸۳ بازدید از این صنوف صورت گرفته است که در این راستا ۲۵۳ اخطاریه برای صنوف متخلف صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیرو بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در ۶ ماهه اول سال جاری، ۱۷ صنف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و ۲ صنف متخلف نیز پلمپ شد.

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم عنوان داشت: علیرغم تمام تلاش همکاران، با توجه به ازدیاد صنوف، خود شهروندان نیز می‌توانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند و هنگام خرید مواد غذایی دقت لازم را به عمل‌آورند و موارد تخلف را از طریق سامانه گویا ۱۹۰ گزارش کنند.