گروه رسانه‌ای مهر و خبرگزاری شینهوای چین با هدف گسترش همکاری رسانه‌ای تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حاشیه ششمین نشست رسانه‌های جهان در شهر ارومچی چین، محمدمهدی رحمتی، مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر، و فو هوآ، رئیس خبرگزاری رسمی چین، شینهوا، تفاهم‌نامه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌های رسانه‌ای میان این دو نهاد امضا کردند. این توافق‌نامه با هدف تقویت تبادل اطلاعات، اخبار و فناوری‌های نوین رسانه‌ای، یک گام مهم در مسیر ارتقای روابط میان مهر و شین‌هوا به شمار می‌آید.

تفاهم‌نامه مذکور بستری برای بهبود تبادلات حرفه‌ای میان خبرنگاران، تسهیل اشتراک‌گذاری تجربیات رسانه‌ای و توسعه همکاری در زمینه فناوری‌های رسانه‌ای فراهم می‌کند. امضای این تفاهم‌نامه نشان‌دهنده تعهد هر دو نهاد به تقویت همکاری‌های دوجانبه و ارتقای استانداردهای رسانه‌ای در سطح بین‌المللی است.

خبرگزاری شینهوا، بزرگترین خبرگزاری دولتی چین و یکی از تأثیرگذارترین نهادهای خبری جهان، در سال ۱۹۳۱ تأسیس شد. این خبرگزاری نقشی کلیدی در شکل‌دهی به دیدگاه‌های بین‌المللی درباره چین و سیاست‌های آن دارد و از طریق شبکه گسترده‌ای از خبرنگاران، به پوشش گسترده رویدادهای جهانی می‌پردازد. همکاری میان مهر و شینهوا می‌تواند زمینه‌ساز تقویت روابط رسانه‌ای ایران و چین باشد و به ارتقای تبادل اطلاعات و تجربیات رسانه‌ای بین‌المللی کمک کند.

ششمین «اجلاس جهانی رسانه» امروز (دوشنبه) در شهر «اورومچی» پایتخت منطقه خودمختار «سین‌کیانگ» در شمال‌غربی چین آغاز به کار کرد.

این اجلاس با موضوع «هوش مصنوعی و تحولات رسانه» و با حضور ۵۰۰ شرکت‌کننده از ۱۰۶ کشور و منطقه جهان از جمله ۲۰۸ نماینده رسانه‌های اصلی، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های بین‌المللی در حال برگزاری است. «احمد مداحی» رئیس هیئت مدیره گروه رسانه‌ای مهر نیز در این اجلاس حضور دارد.