همدان ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی از پیش‌بینی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی به موزه منطقه‌ای غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از موزه منطقه‌ای غرب کشور بیان کرد: سال ۱۳۸۸ در مجلس ردیفی تحت عنوان ۱۰ موزه منطقه‌ای تصویب شد و یکی از آنها موزه همدان بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رتبه اول در ساخت این ۱۰ موزه متعلق به موزه همدان است، افزود: اخیراً در جدول ۱۲ بودجه ۱۴۰۳، ۲۰۰ میلیارد تومان برای موزه منطقه‌ای غرب کشور پیش‌بینی شده است.

حاجی‌بابایی از سفر وزیر میراث‌فرهنگی در هفته‌های اخیر به همدان خبر داد و گفت: در صددیم ثبت جهانی هگمتانه، توسط وزیر جز اولویت‌ها قرار گیرد و تبلیغاتی در سطح بین‌الملل برای هگمتانه جهانی انجام شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از زوایای هگمتانه جهانی، موزه منطقه‌ای غرب کشور و مخزن امن آن است و این موزه باید اشیای تاریخی منطقه را به نمایش بگذارد.

وی به اتمام مخزن امن و پیشرفت فیزیکی موزه اشاره و اظهار کرد: با تزریق اعتبار در آینده نزدیک، افتتاح این موزه را جشن می‌گیریم و برگ زرین دیگری در پایتخت تاریخ و تمدن رقم می‌خورد.

حاجی‌بابایی در پایان با اشاره به افتتاح موزه هنرهای معاصر در سال‌جاری یا سال آینده، تصریح کرد: این موزه می‌تواند تمام مواریث فعلی استان را به نمایش بگذارد.

برچسب‌ها