تیم ملی فوتبال ایران امروز مقابل قطر دنبال هموار کردن مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ با کسب پیروزی است اما از دست دادن امتیاز کار شاگردان قلعه نویی را سخت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر از ساعت ۱۹:۳۰ شامگاه امروز در ورزشگاه راشد شهر دبی امارات برگزار می‌شود.

چهارمین بازی دو تیم در گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در حالی برگزار می‌شود که شاگردان امیر قلعه نویی نه تنها اندیشه تسهیل مسیر خود برای راهیابی به مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی را دارند بلکه دنبال انتقام گرفتن از قهرمان دو دوره اخیر جام ملت‌های آسیا نیز هستند.

یک بازی با دو هدف

تیم ملی ایران در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۶ مقابل قطر میزبان این بازی‌ها تن به شکست سه بر دو داد. باختی که حسرت قهرمانی ایران در این تورنمنت را بیشتر کرد تا شاگردان امیر قلعه نویی در اوج پختگی باز هم دستشان از جام کوتاه بماند و نتوانند رؤیای یک ملت را بر آورده کنند.

حالا امیر قلعه نویی و شاگردان او در فاصله کمتر از ۹ ماه فرصت جبران این شکست را پیدا کردند تا به گفته امیر قلعه نویی نشان دهند به انتقام فکر نمی‌کنند اما بدشانسی باعث شکست و کوتاه ماندن دست تیم ملی ایران از جام قهرمانی شد.

هدف مهم‌تر برای قلعه نویی طبق آنچه در نشست خبری‌اش عنوان کرد کسب پیروزی از دیداری است که با برد در آن می‌تواند ۵۰ درصد مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ را یک شبه طی کند.

مصدومان و محرومان

مصدومیت ابوالفضل جلالی در نخستین روز اردوی تیم ملی ایران نه تنها او را از بازی با ازبکستان دور کرد بلکه باعث جدایی او از کاروان تیم برای سفر به امارات و دیدار با قطر شد. علیرضا جهانبخش نیز همچنان با مصدومیت خود دست و پنجه نرم می‌کند تا حضورش در بازی با قطر در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.

همچنین صالح حردانی با توجه به دریافت کارت قرمز در جریان بازی با ازبکستان و همچنین سامان قدوس به دلیل دواخطاره شدن محرومان تیم ملی ایران در تقابل با قطر هستند. همین امر باعث خواهد شد تا ترکیب تیم ملی ایران تغییرات اساسی برای بازی امروز با عنابی پوشان کند.

ریاضیات متفاوت برای قلعه نویی

بدون شک تقابل ایران و قطر نه تنها طعم انتقام برای بازیکنانی همچون سعید عزت الهی را طبق آنچه در مصاحبه‌هایش عنوان کرده است به همراه خواهد داشت بلکه باعث می‌شود تا هر یک از دو تیم در صورت کسب پیروزی صعودی چشمگیر در جدول داشته و یکی از مهم‌ترین بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند.

دیدار مهمی که با ضرب و تقسیم قلعه نویی و توجه به اهمیت دیدار ازبکستان و امارات همگروه های ایران و قطر بیش از ۶ امتیاز ارزش دارد.

روحیه بالا برای برد مهم

شاید مهم‌ترین موضوع در فیفادی مهرماه سال جاری انگیزه و انرژی بالای بازیکنان تیم ملی ایران برای برد مقابل قطر است. آنها که دیدار نه چندان باب میل طرفداران خود را مقابل ازبکستان انجام دادند حالا با ریکاوری مطلوب آماده بازی با قطر هستند تا همین موضوع تبدیل به مهم‌ترین فاکتور از محل اسکان تیم ملی ایران در دبی امارات برای کسب یک امتیاز به شمار آید.

ترکیب کاملاً متفاوت برای بازی حساس

کادرفنی تیم ملی ایران چاره‌ای جز ایجاد تغییر در ترکیب تیم ملی ایران ندارد. عدم حضور حردانی، قدوس و جهانبخش باعث می‌شود تا این تیم در پست‌های مختلف ناچار به جابجایی بازیکن شود و چند نیمکت نشین ماه‌های اخیر فرصت بازی پیدا کنند. از این رو بعید نیست امیر قلعه نویی با ترکیب زیر وارد میدان شود:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، محمد کریمی، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، سردار آزمون، مهدی طارمی.

برنامه بازی‌های امروز گروه A به شرح زیر است:

* ایران - قطر؛ ساعت ۱۹:۳۰
* ازبکستان - امارات؛ ساعت ۱۷:۳۰
* قرقیزستان - کره شمالی؛ ساعت ۱۷:۳۰

جدول گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا را قبل از شروع بازی‌های هفته چهارم مشاهده می‌کنید: