هفته دوم از رقابت های لیگ برتر هندبال مردان با دومین پیروزی مس کرمان، تساوی گیتی‌پسند در طبس و شکست نیروی زمینی کازرون در دربی فارس به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات هفته دوم از سی و هفتمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور امروز دوشنبه ۲۳ مهر، با برگزاری ۵ دیدار پیگیری شد که در مهمترین دیدار این هفته، صنعت مس کرمان با درخشش علی رحیمی دروازه‌بان خود، سنگ‌آهن را شکست داد. شهید چمران لارستان در دربی فارس حریف سرشناس خود را شکست داد، زغال سنگ طبس مقابل گیتی‌پسند متوقف شد.

صنعت مس کرمان که در یک بازی حساس و نفسگیر در هفته نخست در ثانیه‌های پایانی بازی توانست نیروی زمینی کازرون را شکست دهد، امروز نیز همان روند بازی را تکرار کرد و در حالی که در نیمه نخست از مهمان خود شکست خورده بود، در نیمه دوم توانست نبض بازی را در دست بگیرد و در نهایت با یک گل برنده این دیدار باشد.

شهید چمران لارستان نیز در دربی استان فارس موفق شد حریف سرشناس خود، تیم نیروی زمینی کازرون را شکست دهد.

گیتی‌پسند هم که مهمان زغال‌سنگ طبس بود، در یک بازی نزدیک به تساوی با این تیم رضایت داد تا با یک امتیاز از طبس برگردد. در ابتدای این بازی بازیکنان هر دو تیم در یک اقدام فرهنگی، یاد و خاطره شهدای معدن طبس را زنده نگه‌داشته و در حرکت نمادین، کلاه معدنچیان را بر سر گذاشتند که اقدامی بسیار زیبا و فرهنگی مورد توجه حضار قرار گرفت.

نفت و گاز گچساران هم مقابل سپاهان کاری از پیش نبرد تا نخستین باخت خود را ثبت کند.

سپاهان نوین نیز نخستین ۲ امتیاز خود را در اراک گرفت. شاگردان مجید رحیمی‌زاده در این بازی که «رافائل کاستیو» از نزدیک نظاره‌گر آن بود، به برتری رسید.

نتایج کامل مسابقات هفه دوم لیگ برتر هندبال به این شرح است:

نفت و گاز گچساران ۲۰ - فولاد مبارکه سپاهان ۲۷

صنعت مس کرمان ۲۳ - سنگ آهن بافق ۲۲

آلومینیوم اراک ۲۲ - فولاد نوین ۲۵

نیروی زمینی کازرون ۲۸ - شهید چمران لارستان ۳۲

زغال سنگ طبس ۲۶ - گیتی پسند اصفهان ۲۶

در جدول رده‌بندی سپاهان، شهید چمران لارستان و صنعت مس کرمان با ۴ امتیاز و به دلیل تفاضل گل در رده‌های اول تا سوم جای گرفته‌اند. سنگ آهن بافق، سپاهان نوین و نفت و گاز گچساران با ۲، گیتی پسند و زغال سنگ با یک و نیروی زمینی کازرون و آلومینیوم اراک بدون امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

«رافائل کاستیلو» سرمربی تیم ملی هندبال مردان ایران در ادامه حضور در رقابت‌های لیگ برتر هندبال و بررسی وضعیت بازیکنان برای تشکیل اردوهای تیم ملی، امروز بازی بین دو تیم آلومنیوم اراک و نوین سپاهان را از نزدیک تماشا کرد. وی قرار است یک دوره دانش‌افزایی را هم برای مربیان این رشته در این استان برگزار کند. وی هفته گذشته هم در اولین هفته رقابت‌های لیگ برتر به کرمان و یزد سفر کرده بود.

هفته سوم لیگ برتر هندبال مردان ۲۹ و ۳۰ مهر برگزار می‌شود.