قزوین- امام جمعه قزوین گفت: اقامه نماز به معنای اقامه دین، اقامه اخلاق دینی و مخالفت با بدی‌هاست و این جزو مسئولیت‌های جدی همه ما است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل پست استان قزوین که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۵۸ سوره نساء می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ سَمِیعًا بَصِیرًا»، یعنی (خدا قاطعانه به شما فرمان می‌دهد که امانت ها را به صاحبانش بازگردانید و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید. یقیناً فرمان بازگردانیدن امانت و عدالت در داوری نیکو چیزی است که خدا شما را به آن موعظه می‌کند؛ بی‌تردید خدا همواره شنوا و بیناست).

وی ادامه داد: مطابق این آیه خدای متعال به همه ما با توجه به مسئولیتی که داریم دستور مؤکد می‌دهد که امانت را رعایت کنیم، بنابراین موضوع امانت‌داری بسیار جدی است و شما باید امانت‌های مردم را به موقع به آن‌ها برسانید، در تحویل آن‌ها تأخیر نداشته باشید و امانات سالم به دست صاحبانش برسد، گاهی ممکن است یک ساعت تأخیر در تحویل یک امانت، یک خسارتی را به بار بیاورد، بنابراین باید به این مسئله هم توجه داشته باشید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما یک کار رسمی تعریف شده داریم، یک کار مهم‌تر هم داریم و آن این است که ببینیم برای آخرتمان چه می‌کنیم؟ نباید از این مسئله غافل بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا از ما نماز خواندن نمی‌خواهد، بلکه اقامه نماز می‌خواهد، چرا که نماز خواندن با اقامه نماز متفاوت است، اقامه نماز یعنی هر کس باید سهمی در برپایی نماز داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز به معنای اقامه دین، اقامه اخلاق دینی و مخالفت با بدی‌هاست و این جزو مسئولیت‌های جدی همه ما است. ما در شغلمان هر کاری که انجام می‌دهیم باید برای رضای خدا باشد، در این صورت پای اخلاص به میان می‌آید.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: هیچ چیز غیرخالصی در درگاه خدا پذیرفته نمی‌شود، در حدیث قدسی آمده که خدا فرموده من شریک خوبی هستم، اگر کسی با من شریک شود، من سهم خودم را به او می‌دهم، برای مثال شما وقتی صبح به اداره می‌روید بگویید خدایا من به امید تو و برای رضای تو کار می‌کنم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه فرموده فرزندم به هیچ قیمتی ارزش دنیایی نمی‌تواند قیمت وجود تو باشد؛ یعنی اگر به هر کدام از شما هر چقدر هم حقوق بالایی بدهند، وقتی دنیا تمام شود می‌بینید هیچ چیز عاید شما نشده است؛ امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید قیمت شما فراتر از این‌هاست، قیمت شما رضای خداست.

وی یادآور شد: خدای متعال می‌فرماید وقتی می‌خواهید از مرز مرگ به عالم برزخ بروید و سپس به عالم قیامت بروید، آنجا هر چیزی را قبول نمی‌کنند، آنجا تقوا، عبادت و اخلاص به کار می‌آید، لذا خدای متعال می‌فرماید «ان اکرمکم عندالله اتقاکم».

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: موقع مرگ کرامت و تقوا آدم را تنها نمی‌گذارد، اما تمام اموال دنیوی را باید بگذاریم و برویم، فقط تقوا در قیامت کاربرد دارد، امیرالمؤمنین (ع) فرموده بهترین توشه‌ای که می‌توانید با خودتان به قیامت ببرید تقوا و اخلاص است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: توجه به مشکلات عوامل زیرمجموعه نیز حائز اهمیت است، باید حواستان به عزیزانی که زیرمجموعه شما هستند باشد تا کیفیت کارتان بالا برود، در این صورت هم نزد خدا مأجور هستید و هم کارتان ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: خدای متعال در آیه ۲۰ سوره شوری می‌فرماید «مَنْ کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِی حَرْثِهِ وَمَنْ کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الدُّنْیَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِنْ نَصِیبٍ»، یعنی (کسی که کشت آخرت بخواهد برای وی در کشته‏‌اش می‏‌افزاییم و کسی که کشت این دنیا را بخواهد به او از آن می‏‌دهیم ولی در آخرت او را نصیبی نیست).

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دنیا مزرعه آخرت است، خدای متعال در این آیه می‌فرماید اگر کسی هر چه کشت و کار می‌کند برای آخرتش باشد، ما به کشت و کار او برکت می‌کنیم، اما هر کس که تصمیم گرفته فقط برای دنیا کشت و کار کند، چیز اندکی به او می‌دهیم ولی این آدم در آخرت هیچ چیز ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خدای متعال آدم‌ها را ۲ دسته کرده و می‌فرماید یک دسته از آدم‌ها فقط دنبال مسائل دنیوی هستند، یک دسته از آدم‌ها نیز هم حسنه دنیا و هم حسنه آخرت را می‌خواهند، خداوند در آیات ۲۰۰ تا ۲۰۲ سوره بقره می‌فرماید برخی از مردم دائم به دنبال مسائل دنیایی هستند، این‌ها در آخرت هیچ چیز ندارند، در ادامه نیز می‌فرماید برخی‌ها هم هستند که همیشه می‌گویند خدایا حسنه دنیا و آخرت را به ما بده، ما از آتش جهنم می‌ترسیم، خدا هوای این‌ها را دارد، تلاش کنیم در گروه دوم باشیم.