بندرعباس-دوازدهمین همایش کریمه اهل بیت (ع) در شام شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی لبخندان دوشنبه شب در دوازدهمین همایش کریمه اهل بست ضمن تسلیت ایام وفات شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: خدا را شاکر هستیم برای دوازدهمین سال متوالی همایش کریمه اهل بیت علیهم السلام در استان هرمزگان برگزار شد.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های اصلی این همایش با سال‌های گذشته این است که با همراهی حوزه علمیه خواهران و برادران شعاع تبلیغی این همایش در سراسر شهرستان‌های استان گسترانده شد.

دبیر همایش کریمه اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد: هر ساله روال کار به این شکل هست که همایش ما با پیام یکی از مراجع و بزرگان برگزار می‌شود که امسال پیامی که صادر شده از طرف تولیت حرم مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها حضرت آیت‌الله سعیدی است.

حجت‌الاسلام لبخندان تاکید کرد: جرقه برگزاری سالانه این همایش توسط آقای احمد مرادی زمانی که مسؤولیت فرمانداری بندرعباس را داشتند زده شد و به پیشنهاد ایشان امروز مفتخریم که دوازدهمین سال از همایش کریمه اهل بیت علیهم السلام را برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین لبخندان در پایان پیام آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها را قرائت کردند که به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

قال امام رضا علیه السلام کسی که فاطمه معصومه سلام الله علیها را زیارت کند در حالی که حق او را بشناسد بهشت برای اوست.

دهم ربیع‌الثانی سالروز شهادت دختری نمونه از خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است که مقام معنوی ایشان بر کسی پوشیده نیست ولایت پذیری و محدث بودن، پاکدامنی و صبر در برابر مصائب فراق پدر و برادر، مهاجرت و مجاهدت در راه خدا و عبادت از بارزترین ویژگی‌های این بانوی عظیم‌الشأن می‌باشد زیارت با معرفتشان پاداش بهشت را به دنبال دارد و ایشان در زمره کسانی هستند که در قیامت شیعیان کثیری را شفاعت خواهند کرد؛ بانوی بزرگی که گنجینه علم الهی در زمان حیات خود بودند و هجرت از مدینه و حضور ایشان در قم منشأ تحولات علمی معنوی و دینی بی بدیلی در تاریخ شده است و شاهد هستیم که پیام اسلام به یُمن حضور کریمه اهل بیت علیهم السلام از قم به جهان منتشر و حضور با برکت حضرت معصومه سلام الله علیها در قم از جهات گوناگونی تأثیرگذار بر تاریخ تشیع بوده و درخشش ستاره‌هایی همچون زکریا بن آدم‌ها، علی بن بابویه‌ها، امام خمینی‌ها، طباطبایی‌ها، بهجت‌ها و صدها محدث دیگر تحت شعاع خورشید وجود ایشان است.

برگزاری همایش‌های نظیر آنچه در استان هرمزگان برگزار شده است می‌تواند حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به عنوان الگوی جذاب و مؤثر در زمینه تقوا، عفت، پاکدامنی و ولایت مداری به نسل جوان به ویژه بانوان معرفی نماید.

از کنار ملجا پاک و نورانی بانوی کرامت مراتب قدردانی خود را از مردم قدرشناس استان هرمزگان خاصه نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم بندرعباس و همه دست‌اندرکاران برگزاری همایش حضرت معصومه سلام الله علیها ابراز می‌دارم.

امید است شفاعت این بانو در دنیا و آخرت شامل ما گردد و به دعای آن حضرت مظلومان و مستضعفان جهان از شر مطلق اسرائیل غاصب نجات یابند.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته

سید محمد سعیدی