بیرجند- پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی خوسف با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی و.. افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین اقامتگاه بوم‌گردی خوسف با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف، امام جمعه خوسف و جمعی از مسئولان شهرستان صبح سه شنبه افتتاح شد.

محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم بر معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی تاکید کرد و گفت: علاوه بر تبلیغات سرمایه‌گذار، مسئولان مربوطه نیز باید از طریق تبلیغات و نصب راهنماهای گردشگری نسبت به معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مسیر تردد گردشگران و مسافران اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رعایت حفظ نمای سنتی در احداث بوم‌گردی‌ها گفت: در زمان بازسازی بنای بوم‌گردی‌ها سعی شود به حفظ اصول میراث فرهنگی وفادار بود.

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی هم گفت: برای اجرای این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: اقامتگاه بوم‌گردی سرای آرامش در خوسف با ۷ اتاق، ۲ سوئیت و یک سالن غذاخوری آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

وی ادامه داد: ۴ اقامتگاه دیگر در روستاهای نصرآباد، کوشه سفلی، گیو و یک اقامتگاه در شهر خوسف با دریافت موافقت اصولی از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال احداث است که به‌زودی به جمع اقامتگاه‌های شهرستان اضافه خواهند شد.