بندرعباس-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از ثبت جشنواره خواجه عطا در فهرست رویدادهای گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محسنی با اعلام این خبر اظهار کرد: جشنواره خواجه عطا که باهدف توسعه گردشگری در نوار ساحلی و احیای باورها و سنت‌های مردم ساحل‌نشین برگزار می‌شود، در فهرست رویدادهای گردشگری ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه خواجه کمال‌الدین عطا از رجال قدرتمند و تأثیرگذار سده‌های نهم و دهم هجری قمری در خلیج‌فارس و اولین قهرمان مبارزه با استعمار در تاریخ ایران بوده است، بیان: محله‌ای به نام این قهرمان مبارز در بندرعباس وجود دارد که جشنواره از نام محله و محل برگزاری این رویداد، گرفته‌شده است.

وی افزود: ثبت جشنواره خواجه عطا به‌عنوان رویداد ملی، می‌تواند به برندینگ منطقه کمک کند و بندرعباس می‌تواند با داشتن رویداد مشهور خود همچون خواجه عطا خود را به‌عنوان مقصدهای گردشگری خاص معرفی کنند.

محسنی اظهار کرد: رویدادهای خاص نه‌تنها به جذب گردشگران کمک می‌کند بلکه باعث رشد اقتصادی و حفظ فرهنگ و افزایش تعاملات اجتماعی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: بسیاری از رویدادهای استان مبتنی بر میراث تاریخی و فرهنگی این منطقه است و ثبت آن‌ها به حفظ این آداب و رسوم از خطر فراموشی کمک می‌کند.

جشنواره خواجه عطا در ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ با شماره ۲۰۳۲۸۲۹۱ در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.