بیرجند- فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مبارزه ما با استکبار تمام نشده است و همچنان ادامه دارد، گفت: فقط شکل مبارزه عوض شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان اظهار داشت: مردم شریف این خطه در بحث انقلاب اسلامی کم نگذاشتند در عرصه‌های مختلف حضور داشتند و جزو صف اولی‌ها بوده‌اند امروز اگر ما با اقتدار ایستاده‌ایم همه مرهون تلاش‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدا هستیم که تا پای جان ایستادگی کردند.

وی با اشاره به مقایسه‌ای بین نظام جمهوری اسلامی و استکبار جهانی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با اتحادی که بین همه کشورهای اروپایی و غیر اروپایی بسته بودند یک قرارگاه مرکزی در عراق علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی با هدف تجزیه ایران و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری کردند.

مهدوی افزود: چون به وضعیت داخلی ایران شناخت داشتند که قبل از پیروزی انقلاب همه امور ایران و سیستم‌ها در دست استکبار بود بهترین زمان را دیدند تا انقلابیون خود را پیدا کنند و بخواهند سیستمی سازماندهی کنند تا با اقدام نظامی ایران را بگیرند و آنقدر مطمئن بودند که حتی صدام مصاحبه خود را نصفه گذاشت و گفت بقیه آن را در تهران انجام می‌دهم.

وی یادآور شد: جوانان برومند این آب و خاک در صنف‌های مختلف همه دست به دست هم دادند و در برابر دشمن ایستادند. این ایستادگی باعث شد که جغرافیا و حیثیت کشور حفظ شود و برای اولین بار حتی قطعه‌ای از ایران به دست دشمن نیفتاد. اگر امروز این امنیت به دست آمده حاصل تلاش‌های ایثارگران و خون شهدا است.

فرمانده سپاه انصارالرضا استان عنوان کرد: اتفاق بعدی اینکه دشمنان حمله کردند و ما ایستادگی کردیم، ما شروع کننده جنگ نبودیم اما دشمنی که حمله کرد امروز کجاست؟ عراق که قرارگاه متحد جهانی بود امروز بسیجی‌های عراقی در کدام جبهه می‌جنگند؟ کشورهای محور مقاومت که در منطقه حضور دارند در ۴۵ سال پیش چه شرایطی داشتند و امروز چه شرایطی دارند؟ استکبار جهانی امروز چه جایگاهی در منطقه دارد؟

وی اظهار داشت: آن زمان که ناوهای امریکایی که در آب‌های خلیج فارس استقرار یافته و عرض اندام می‌کردند مردم مظلوم استان‌های ساحلی ما حتی جرأت اینکه برای امرار معاش ماهیگیری کنند نداشتند آنان که روزی ما را محاصره آبی کرده بودند امروز کجا هستند؟

مهدوی بیان کرد: امروز اقیانوس پیماها که توسط جوانان برومند ایران زمین ساخته شده است از کنار خلیج فارس حرکت کرده و تا ماه‌ها در آب هستند و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی و منطقه برای اینکه از تعرض دزدان دریایی وقدرت های مستکبر در امان بمانند پرچم کشور ایران را بر کشتی‌های خود نصب می‌کنند تا به سلامت عبور کنند و اینها با توکل بر خداوند به ما عطا شده است.

وی با بیان اینکه امروز همه اقدامات دیوانه واری که استکبار جهانی انجام می‌دهند از روی جنون است و همه اعتراف به شکست کردند افزود: آنهایی که دم از ارتباط با استکبار جهانی می‌زنند وضعیت فلسطین و لبنان پاسخ آنها را می‌دهد.

مهدوی تصریح کرد: برخی افراد در زمان مذاکرات می‌گفتند دوران گفتگوی تمدن‌ها است و چه نیازی به موشک داریم همان افراد بروند قضیه فلسطین و لبنان را جمع کنند. کشورهای عربی که حاضر نشدند استقلال خود را حفظ کنند و از روی ترس نوکری کشورهای استکباری را کردند امروز مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر دشمن جرأت تعرض به کشور ما را ندارد بخاطر اقتدار دفاعی و امنیتی نظام است که به حول قوه الهی و به رهبری امامین انقلاب است که امام خمینی سنگ بنای بسیج را بنا گذاشت و ادامه آن مسیر، رهبری‌های بسیار حکیمانه رهبر انقلاب است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان ادامه داد: در جمعه نصر علی رغم اینکه در فضای مجازی همه می‌گفتند رهبر انقلاب مخفی شده‌اند شما شاهد بودید که ایشان با همه مسئولین نظام در نماز حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه معنی شهادت افتخار ما است را هنوز دشمن نفهمیده است افزود: اگر دشمن هم خطایی نمی‌کند بخاطر آن دکترین دفاعی است که توسط نیروهای انقلابی و ایثارگر در عرصه دفاعی ایجاد شده است همان عرصه‌ای که خیلی‌ها دوست داشتند ضعیف باشد.

در این مراسم از زحمات سرهنگ خدادادی تشکر و سرهنگ کریمی به عنوان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان منصوب شد.