معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باور داریم با همکاری فعال و مستمر دانشگاه‌ها، می‌توانیم به شناسایی دقیق‌تر چالش‌ها و ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود وضعیت زنان کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی فعال در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی حوزه مطالعات زنان و خانواده دیدار و گفت‌وگو کرد؛ در این نشست همچنین بر اهمیت همکاری دانشگاه‌ها و نهادهای پژوهشی با معاونت زنان و خانواده در جهت شناسایی و حل مسائل مرتبط با زنان و خانواده تأکید شد.

این جلسه که با هدف آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های موجود و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو حوزه زنان و خانواده برگزار شد. همچنین این نشست فرصتی برای تبادل نظر و ارائه پیشنهادات از سوی متخصصان دانشگاهی به منظور بهبود وضعیت زنان و خانواده در جامعه بود.

معاون رئیس جمهور در این جلسه، با استقبال از حضور گسترده متخصصان و اندیشمندان حوزه مطالعات زنان، اظهار داشت که دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقشی کلیدی در شناسایی مسائل و ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر تحقیقات علمی دارند. او تأکید کرد که دولت و نهادهای اجرایی برای حل معضلات و چالش‌های این حوزه، نیازمند همکاری مداوم و فعالانه با دانشگاه‌ها هستند. معاون رئیس جمهور گفت: "ما باور داریم که با همکاری فعال و مستمر دانشگاه‌ها، می‌توانیم به شناسایی دقیق‌تر چالش‌ها پرداخته و به ارائه راهکارهای عملیاتی برای بهبود وضعیت زنان و خانواده کمک کنیم.

در ادامه جلسه، بهروز آذر افزود: دانشگاه‌ها به عنوان نهادهای آموزشی و پژوهشی برجسته، زودتر از هر نهاد دیگری توانایی شناسایی مسائل و چالش‌های موجود را دارند و از ظرفیت لازم برای تحلیل دقیق این مسائل و ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر روش‌های علمی برخوردار هستند. وی با اشاره به اینکه معاونت زنان و خانواده در کنار دانشگاه‌ها و پژوهشگران خواهد بود گفت: می‌توان با همکاری، راه‌حل‌های مختلف را بررسی کرده و به اجماع و وفاق بر سر روش‌های مؤثر برای حل مسائل رسید.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: این دیدار فرصتی فراهم کرد تا دانشگاهیان و سیاست‌گذاران به شناخت دقیق‌تری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های یکدیگر دست یابند و گامی مهم در راستای تقویت تعامل و همکاری میان دولت و جامعه دانشگاهی برداشته شود و تاکید کرد که تداوم این تعاملات و تبادل نظرها به افزایش کیفیت سیاست‌گذاری‌ها در حوزه زنان و خانواده به بهبود وضعیت این بخش از جامعه منجر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در تولید دانش و پژوهش‌های کاربردی و ارائه مشاوره‌های علمی به دولت و نهادهای اجرایی اذعان داشت: دانشگاه‌ها با داشتن تیم‌های متخصص در زمینه‌های مختلف، می‌توانند دیدگاه‌های مبتنی بر واقعیت‌های علمی و تجربیات پژوهشی را ارائه دهند که در فرآیند سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های کلان اجتماعی به کار گرفته شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: این تعاملات نباید محدود به جلسات و دیدارهای کوتاه‌مدت باشد، بلکه باید به شکل منظم و پایدار ادامه یابد تا از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها برای بهبود وضعیت زنان و خانواده استفاده کامل شود. وی همچنین از تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک میان دانشگاه‌ها و معاونت امور زنان و خانواده خبر داد و گفت در این کارگروه‌ها قرار است مسائل به‌صورت تخصصی‌تر بررسی و راهکارهای عملیاتی پیشنهاد شود.

در پایان این دیدار، از ژاله شادی طلب استاد پیشکسوت این رشته و بنیانگذار مرکز مطالعات و تحقیقات زنان با حضور مهمانان به پاس فعالیت ارزشمندشان در تأسیس و توسعه این رشته مطالعاتی تقدیر به عمل آمد.