بندرعباس-کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: برای امروز وضعیت جوی و دریایی ناپایدار است و وضعیت تردد برای شناورهای سبک مساعد نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی‌سی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان اظهار کرد: امروز به ویژه در ساعات صبح تا ظهر، آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، مواج خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشینه سرعت باد به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و از تردد کشتی‌های تجاری به نواحی فراساحلی دریای عمان و مقاصد کشورهای عمان و امارات نیز اجتناب شود و تمهیدات لازم در بنادر صورت پذیرد.

وی افزود: در آسمان نیمه شرقی استان نیز افزایش ابر رخ خواهد داد و وقوع رگبار باران و رعد و برق در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و پاره‌ای سواحل و ارتفاعات استان محتمل خواهد بود، توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

سی‌سی پور بیان کرد: روز چهارشنبه با گذر ابر بر روی دریای عمان، از میزان سرعت باد منطقه به تدریج کاسته خواهد شد؛ به لحاظ دمایی هم تا پایان هفته جاری نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.