گزارش‌های بین‌المللی حاکی از آن هستند که نیروهای صهیونیستی در جنگ خود علیه لبنان، علاوه بر هدف‌گیری نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، به‌طور سیستماتیک کادر درمانی را نیز هدف قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های بین‌المللی به اقدام عمدی نیروهای صهیونیستی در هدف قرار دادن نیروهای صلح‌بان سازمان ملل (یونیفل) مستقر در مرز لبنان پرداختند و به تمرکز این رژیم بر حملات به کادر درمانی اشاره کردند.

روزنامه «لوموند» فرانسه گزارش داد که حمله تانک‌های رژیم صهیونیستی به یک پایگاه یونیفل در لبنان، «با اهداف خاصی» صورت گرفته و این اقدام را به فشارهای این رژیم برای وادار کردن نیروهای بین‌المللی به خروج از جنوب لبنان افزود.

این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو فشارهای خود را بر نیروهای یونیفل در لبنان و همچنین آژانس امدادرسانی و کار برای پناهندگان فلسطینی (آن روا) در غزه افزایش داده است. این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، به‌عنوان «شخص نامطلوب» در رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» نیز در گزارشی اعلام کرد که پس از آنکه حملات هوایی این رژیم منجر به کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان پزشکی و امدادی در این منطقه شده است، رژیم صهیونیستی به هدف‌گیری کارکنان پزشکی در لبنان متهم شده است.

این گزارش اقدامات رژیم صهیونیستی را به‌عنوان حملات سیستماتیک به حوزه درمانی توصیف کرد و آن را بخشی از حملات گسترده این رژیم به لبنان در راستای مبارزه با حزب‌الله دانست.

وبگاه فرانسوی «مدیا پارت» نیز به این موضوع پرداخت که برخی از سلاح‌هایی که قبلاً از نظر اخلاقی غیرقابل قبول یا حتی توسط ده‌ها کشور ممنوع شده بودند، اکنون به‌ویژه در جنگ‌های اوکراین و غزه، به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این وبگاه، به کارگیری پهپادهای قاتل و بمب‌های خوشه‌ای را از جمله تغییرات در مرزهای اخلاقی جنگ ذکر کرده است.

در همین حال، روزنامه «واشنگتن پست» گزارش داد که ارسال سامانه موشکی «تاد» و ۱۰۰ سرباز آمریکایی به رژیم صهیونیستی، اولین تحرک بزرگ نظامی آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه به‌شمار می‌آید.

این اقدام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته است که به گفته این روزنامه، واشنگتن در حال مواجهه با بحث‌های داخلی درباره این درگیری است.

همچنین مسئولان آمریکایی از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند تا از حمله به سایت‌های هسته‌ای، نفتی و گازی ایران خودداری کند، چراکه چنین اقدامی می‌تواند به تشدید درگیری‌ها و سقوط اقتصاد جهانی منجر شود.

در نهایت، روزنامه «هاآرتص» به حمله پهپادی حزب‌الله به پایگاه تیپ گولانی اشاره کرده و آن را نشانه‌ای از وجود شکاف در سامانه دفاعی گنبد آهنین دانسته است.

این حمله که به کشته شدن ۴ سرباز و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر انجامید، نشان داد که رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدید پهپادها آمادگی لازم را نداشته است.