دوره جدید آموزش زبان فارسی در مرکز ایرانشناسی دانشگاه فدرال اورال روسیه همزمان با شروع ترم پاییز سال تحصیلی جاری آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوره جدید آموزش زبان فارسی در مرکز ایرانشناسی دانشگاه فدرال اورال روسیه همزمان با شروع ترم پاییز سال تحصیلی جاری آغاز شد. این دوره آموزشی با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در فدراسیون روسیه برگزار می‌شود.

در این دوره زبان و ادب فارسی که با استفاده از کتاب‌های آموزشی بنیاد سعدی نظیر «مینا» و «گام اول» تدریس می‌شود. فارسی‌آموزان از دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه نظیر روابط بین‌الملل، زبان‌شناسی، تاریخ و هنر و سایر علاقمندان به یادگیری زبان و فرهنگ ایران در این دوره شرکت دارند.

این دوره در دو سطح مبتدی و پیشرفته با حضور ۳۷ فارسی‌آموز، فرآیند آموزش زبان را مبتنی بر رویکرد ارتباطی و با تکیه بر وسایل کمک آموزشی معتبر پیش می‌برد. اصول دستور زبان فارسی، نوشتن و خواندن متن همچنین توسعه دایره واژگان در سطح مبتدی و کار بر متون نظم و نثر فارسی و افزایش تسلط بر مهارت‌های گفتاری در سطح پیشرفته در دستور کار این دوره قرار دارد.

در طول ترم تحصیلی مورد اشاره، برنامه‌هایی برای آشنایی بیشتر فارسی‌آموزان با تاریخ، فرهنگ و هنر ایران به صورت جداگانه و در مناسبت‌ها اجرا می‌شود.