امیر قطر ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه تاکید کرد که این تجاوزها دامن کشورهای منطقه را نیز می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در اظهاراتی با اشاره به انجام موفقیت آمیز آتش بس در ماه نوامبر گذشته گفت که این کشور همچنان به تلاش‌های خود برای رسیدن به آتش بس جهت پایان دادن به جنگ با وجود تمامی موانع موجود ادامه می‌دهد.

وی بار دیگر حملات هوایی و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرده و نسبت به تنش آفرینی‌های خطرناک و تجاوز رژیم صهیونیستی که دامنه آن روز به روز گسترده‌تر می‌شود و عواقب آن دامن کشورهای همسایه و منطقه را نیز می‌گیرد، هشدار داد.

شیخ تمیم تصریح کرد که بهترین و ساده‌ترین راه حل برای توقف تنش در مرزهای لبنان، توقف نسل کشی در غزه بود، با این حال ما به ادامه گفت و گوها و دیپلماسی پیشدستانه پایبندیم و از راهکارهای سیاسی و توافقی برای حل و فصل منازعات به روش مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم.

امیر قطر ضمن تاکید بر ادامه نقش میانجی گری برای توقف درگیری‌ها ابراز داشت که این موضوع مستلزم نرمش لازم برای ایفای این نقش است.