شهردار منطقه ۸ تهران از اتمام کامل ۱۹۸ پروژه مستمر و غیر مستمر طرح «من شهردارم۲» در ۶ ماهه اول سال جاری و پیشتازی این منطقه در میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ۸ تهران با بیان اینکه این منطقه به عنوان اولین منطقه توانست در مجموع، تعداد ۱۹۸ پروژه مستمر و غیرمستمر من شهردارم را به اتمام برساند، اظهار کرد: در دومین سال اجرای طرح من شهردارم با رشد بیش از ۳ برابری تعریف پروژه‌های توسعه محله‌ای در سطح محلات منطقه، تعداد ۱۹۸ پروژه مستمر و غیرمستمر در دستور کار معاونت‌های فنی و عمرانی، خدمات شهری و حمل و نقل منطقه قرار گرفت و خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در شش ماه اول سال توانستیم ۱۹۴ پروژه مستمر در سطح محلات سیزده‌گانه و ۴ پروژه احداثی غیرمستمر را به صورت کامل به اتمام برسانیم.

شهردار منطقه ۸ با بیان اینکه ۴ پروژه غیرمستمر احداثی در این طرح تعریف شده افزود: بهسازی نهر و پیاده‌رو خیابان گلستان حدفاصل میدان هلال احمر و گلشن‌دوست به طول ۱۵۰۰ متر، احداث پیاده‌راه خیابان شهید آیت حدفاصل بزرگراه شهید سلیمانی تا خاموشی به طول ۵۰۰ متر، بهسازی نهر و پیاده‌رو خیابان کرمان حدفاصل بزرگراه شهید سلیمانی جانبازان غربی به طول ۶۴۰ متر و ساماندهی ترافیکی و احداث دوربرگردان میدان قمر بنی‌هاشم (ع) (فلکه اول تهرانپارس)، ۴ پروژه غیرمستمر و احداثی تعریف شده طرح من شهردارم در منطقه ۸ بود که در شش ماهه ابتدای سال اجرایی و به صورت کامل اتمام یافته است.

تنهایی در ادامه در خصوص وضعیت پیشرفت پروژه‌های مستمر توسعه محله‌ای من شهردارم ۲ افزود: از تعداد ۱۹۴ پروژه مستمر تعریف شده در سطح محلات منطقه ،۹۹ پروژه به معاونت فنی و عمرانی، ۸۵ پروژه به معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست و تعداد ۱۰ پروژه به معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ارجاع، اجرایی و در بازه زمانی شش ماهه به اتمام رسید.

شهردار منطقه ۸ در تشریح جزئیات پروژه‌های محلی مستمر اختصاص یافته به نواحی سه‌گانه منطقه اضافه کرد: امسال در شناسایی و تعریف پروژه‌های محلی تلاش کردیم تا با استفاده از نظرات و درخواست شهروندان در محلات بتوانیم تغییرات محسوس و مؤثری را برای ساکنان داشته باشیم و با تعریف و شناسایی ۷۷ پروژه به ناحیه سه، ۵۲ پروژه به ناحیه دو و ۶۵ پروژه به ناحیه یک منطقه، تلاش کردیم تا میزان بهره‌مندی نواحی را از خدمات شهری نیز افزایش دهیم.

به گفته شهردار منطقه محلات کرمان با ۲۶ پروژه، هفت‌حوض با ۲۴، تهرانپارس با ۲۹، مدائن با ۱۸ و سبلان با ۱۳ پروژه بیشترین میزان اجرای پروژه‌های طرح من شهردارم را در سطح محلات منطقه به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش طرح من شهردارم در دومین سال اجرای خود در سطح منطقه ۸ با نگاهی دقیق و کارشناسی و در راستای نیاز محلات شهر تهران در قالب پروژه‌هایی همچون بهسازی و مرمت آسفالت و پیاده‌راه‌های معابر، بهسازی انهار، ایمن‌سازی معابر و گذرگاه‌های عابر پیاده، به‌روز رسانی تجهیزات ترافیکی، تعویض کفپوش ایمنی بوستان‌ها، نقاشی‌های دیواری، ایمن‌سازی آب‌نماها، ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری، خرید و نصب المان و مبلمان شهری، حذف زوائد فیزیکی و پیرایش شهری، نورپردازی و.... به اجرا درآمده و به اتمام رسیده است.