مسابقات بین‌المللی قرآن کریم آلمان در سال ۲۰۲۴ به همت انجمن جهانی خیریه اسلامی(OCII) از ۲۰ تا ۲۲ مهر با حضور ۱۴۰ شرکت‌کننده از ۴۰ کشور اروپایی در هامبورگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بدر الصمیط، مدیرکل انجمن جهانی خیریه اسلامی(OCII)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمایت از این مسابقات بر اساس یک دیدگاه استراتژیک انجام شده است.

الصمیط تأکید کرد که OCII طی پنج سال گذشته چندین پروژه را در خدمت قرآن کریم اجرا کرده است که از جمله می‌توان به ایجاد، تجهیز و تکمیل ۱۸ مرکز حفظ قرآن کریم در شش کشور با ظرفیت ۱۰۷۵۳ قرآن‌آموز دختر و پسر اشاره کرد.

وی افزود: انجمن جهانی خیریه اسلامی همچنین بیش از ۸۴ هزار نسخه قرآن کریم را در ۶ کشور توزیع و نسخه‌هایی از قرآن بریل را نیز به روشندلان کشورهای مختلف اهدا کرده و از فعالیت‌های وقفی، رسانه‌ای، کتابخانه‌ای و برگزاری رقابت‌های مختلف حمایت کرده است.

از سوی دیگر، عبدالله السنان، سرپرست کل مسابقات، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مسابقات در سه بخش حفظ کامل قرآن کریم با قرائت و تجوید، حفظ نیمی از قرآن کریم با قرائت و تجوید، و حفظ پنج جز قرآن کریم با قرائت و تجوید برگزار شده است.

السنان افزود که این مسابقات در مسجد النور در شهر هامبورگ آلمان برگزار شد و اعضای جامعه مسلمان اروپا در آن شرکت کردند. وی همچنین تأکید کرد که مؤسسات خیریه کویتی قبلاً در بازسازی این مسجد که نقشی برجسته در حمایت از مسلمانان و اجرای برنامه‌های حفظ قرآن کریم و آگاهی‌بخشی دینی ایفا می‌کند، نقش داشته‌اند.