شاهرود- گردهمایی بزرگ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان شاهرود در نخستین روز اجلاسیه یک هزار و ۷۰۰ شهید شاهرودی، با شکوه خاصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصلای پیامبر اعظم (ص) شهرستان شاهرود صبح سه شنبه میزبان بزرگترین گردهمایی رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، روزهای فخر و افتخار در سال‌های اخیر بود تا آغازین برنامه اجلاسیه بزرگ یک هزار و ۷۰۰ شهید شهرستان شاهرود به این ترتیب رقم بخورد.

آئین معنوی گردهمایی بزرگ رزمندگان، ایثارگران و فرماندهان دوران دفاع مقدس شهرستان شاهرود امروز با حضور گسترده رزمندگان سال‌های فخر و افتخار و همچنین جمعی از جوانان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و روحانیان و طلاب شاهرودی برگزار شد.

حضور پرشور رزمندگان شاهرودی

استقبال از این مراسم آنقدر بود که تقریباً مصلای بزرگ شاهرود که بزرگترین مجموعه مسقف مذهبی شهرستان نیز محسوب می‌شود، مملو از جمعیت بود در این مراسم ضمن روایتگری دوران دفاع مقدس، یاد شهدای جبهه مقاومت به خصوص شهید سلیمانی، شهید هنیه و شهید سید حسن نصرالله گرامی داشته شد.

رزمندگان شاهرودی در حرکتی خود جوش در این مراسم با تمثال مبارک همرزمان شهیدشان حضور یافتند تا نشان دهند که یاد و خاطر شهدای شهرستان شاهرود هرگز از یادها نخواهد رفت همچنین باید این توضیح را داد که عصر امروز به صورت رسمی، اجلاسیه یک هزار و ۷۰۰ شهید شاهرودی برگزار می‌شود.

نقش آفرینی رزمندگان شاهرودی

سرهنگ محمدمهدی اسماعیلی فرمانده سپاه ناحیه شاهرود در این مراسم ضمن اشاره به نقش آفرینی شاهرودی‌ها در دوران دفاع مقدس، گفت: ایثارگران و رزمندگان در روزهای دفاع مقدس حضور داشته و از نزدیک با روایت‌های جنگ آشنا هستند لذا انتظار می‌رود که در زمینه روایتگری به نهادهای فرهنگی کشورمان کمک کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز دشمنان تلاش دارند که شبهات زیادی را در زمینه دفاع مقدس ایجاد کنند و هدف شأن هم نسل جوان جامعه است، بیان کرد: امروز جهاد تبیین مهمترین رویکرد برای پاسخ گویی به شبهات است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس پاسخگویی به شبهاتی است که امروز در ذهن جوانان ما وجود دارد زیرا این قشر از نزدیک در جریان هشت سال دفاع مقدس بوده و مسائل را درک کرده است.

اثرگذاری مهم است

فرمانده سپاه شاهرود با بیان اینکه کار و رسالت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس امروز تمام نشده است، گفت: آن روز زمان جنگ سخت بود و امروز زمان جنگ نرم و لذا رزمندگان و ایثارگران در این وادی، تأثیرگذار هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه رزمندگان سال‌های فخر و افتخار باید در جهاد فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و … همچنان نقش آفرین باشند کما اینکه تا کنون بوده اند، گفت: باید قدر ایثارگران در جامعه دانسته شود.

وی در ادامه به برگزاری اجلاسیه یک هزار و ۷۰۰ شهید شاهرود هم اشاره کرد و گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و تبیینی برای این اجلاسیه بزرگ تمهید شده که از عصر امروز بیست و چهارم مهرماه ۱۴۰۳ در گلزار شهدای شاهرود شاهد برگزاری آنان خواهیم بود.

فرمانده سپاه شاهرود ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تاکید ویژه ای به نسل جوان داشته و اعلام می‌دارند که می‌بایست در چهل سال دوم انقلاب اسلامی باید از گنجینه دفاع مقدس استفاده کنیم لذا برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود در این زمینه محقق می‌شود.

کم و کیف اجلاسیه

اجلاسیه ۱۷۰۰ شهید شهرستان شاهرود عصر امروز سه شنبه در محدوده گلزار شهدا تا مصلای پیامبر اعظم (ص) شهرستان آغاز به کار خواهد کرد و تا شامگاه جمعه نیز برنامه‌های مرتبط با آن شامل نمایشگاه، سخنرانی، روایتگری، نمایش هنری و… ادامه خواهد داشت.

استان سمنان سه هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است همچنین باید گفت اجلاسیه شهدای شاهرود در امتداد برنامه‌های کنگره بزرگ گرامی داشت سرداران و سه هزار شهید استان سمنان برگزار می‌شود.

برای اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود از سخنرانان و مداحان کشوری و برجسته نیز دعوت به عمل آمده است همچنین نمایشگاه اسوه با ۸۰ غرفه از امروز بعد از ظهر در گلزار شهدای شهرستان شاهرود کار خود را آغاز خواهد کرد.