رئیس مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: امروز زنان ما حافظان فرهنگ و بنیان خانواده‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور در برنامه‌ای با حضور بانوان و زائران در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت کریمه اهل بیت (س) گفت: ما برای درک شأن زنان در دین مبین اسلام باید به منزلت و جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) از نگاه روایات و بزرگان دین نگاه کنیم.

عبدلیان پور با اشاره به روایات متعدد در در مورد جایگاه والای کریمه اهل بیت (س) و حضور ایشان در ایران بیان داشت: بانوان ما در ایران باید به تأسی از ایشان در چند مقوله الگو برداری کنند و دنباله رو ایشان در امور مختلف باشند.

وی ادامه داد: امروز جامعه ما با هجمه‌های بسیاری در مورد حجاب مواجه است و زنان ما باید در مسئله حجاب به گفتار و کردار ائمه معصومین تاسی کنند تا جامعه مصون بماند.

عبدلیان پور در مورد الگوبرداری از کریمه اهل بیت (س) به ولایت مداری ایشان اشاره کرد و گفت: زنان ما امروز باید پیرو ولایت فقیه باشند تا در دامان این عزیزان فرزندانی ولایتمدار پرورش یابند.

رئیس مرکز در ادامه افزود: امروز نهادهای کفر درصدد تضعیف نهاد خانواده هستند و با استفاده از محتوای نامناسب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالند؛ لذا ما باید با زنان فرهیخته و پاکدامن خود الگو سازی کنیم.

وی در ادامه گفت: امروز در مرکز ما زنان حقوقدانان به عنوان حافظان خانواده خود و جامعه به گونه اثرگذار فعالند و تنها در یک فقره مشاوران خانواده ما در سال گذشته ۶ هزار پرونده در شرف طلاق را در دستور کار قرار دادند و مانع از بروز طلاق شدند.

رئیس مرکز در جمع بانوان حاضر در حرم فاطمه معصومه (س) بیان داشت: زنان و بانوان ما امروز به عنوان حافظان فرهنگ اسلامی و بنیان خانواده وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید با توسل به اهل بیت و بی بی فاطمه معصومه (س) این بار را به ثمر برسانند.

عبدلیان پور در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه ملاک عمل ما دفاع از حق است بیان داشت: ما امروز در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم و کودکان بی دفاع غزه و لبنان نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم. وی افزود: تمامی نهادهای بین‌المللی اعم از حقوق بشری‌ها و شورای امنیت و سایر کشورهای غربی در برابر این ظلم سکوت کرده و نظاره‌گر هستند در حالی که ما با پیگیری حقوقی و همکاری با جامعه وکلای حامی فلسطین قرار دستور موقت بازداشت نتانیاهو را گرفتیم اما هیچ کشور و دولتی در مورد آن واکنش نشان نمی‌دهد.

رئیس مرکز با بیان اینکه ما در قبال خون این شهدا وظیفه و مسئولیت داریم گفت: ما باید به تکلیف تاریخی خود عمل کنیم و امروز توانستیم با برگزاری دادگاه صالحه علیه سردمداران داعش و عاملان شهادت مدافعین حرم یک رأی ۸۰۰ صفحه‌ای داشته باشیم که در آن ۱۸ نفر از مقامات دولت آمریکایی محکوم شده‌اند و ما با تمام توان پیگیر محاکمه این جنایتکاران هستیم.