بابل- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: فعالیت‌های دفاع مقدس باید در مدارس و بین دانش آموزان عمق بخشی فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی در دیدار با علی پیر فلک سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان بابل که در فرمانداری شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه بابل دارالمومنین و دارالمجاهدین است، اظهار داشت: وجود حدود ۲۰ هزار رزمنده و مجاهد فی سبیل الله گواه بر این است که مردم فداکار این دیار در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در وسط میدان برای انقلاب و اسلام مجاهدت کردند.

وی، وجود هزار و ۷۵۰ شهید، شش هزار جانباز و ۳۲۸ آزاده را ظرفیت‌های عظیم فرهنگی شهرستان دانست و افزود: امیدواریم این شهرستان که در انقلاب و به‌ویژه دفاع مقدس ممتاز بود بتواند در مسیر اسلام و انقلاب و ارزش‌ها پیشتاز باشد.

این مسئول ادامه داد: دوران دفاع مقدس قله ایستادگی، مقاومت، ایثار و عزت مردم ایران بود و ما امروز وظیفه داریم تلاش کنیم در شرایط جنگ ترکیبی و تهدیدات دشمنان، روحیه ایثار و مجاهدت در این ملت متبلور شود.

سرهنگ سلامی بر لزوم برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌ها در دانشگاه‌ها برای آشنایی دانشجویان با انقلاب اسلامی و افزایش روحیه مجاهدت تأکید کرد و گفت: امروز هم اگر انقلاب اسلامی نیاز به مجاهدت پیدا کرد باید جوانان همانند جوانان دهه شصت مجاهدت کنند.

وی بیان کرد: امروز در مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت‌های دفاع مقدس باید عمق بخشی فرهنگی داشته باشد و اثرگذار باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای مهر امسال دو واحد درسی دفاع مقدس و مقاومت در همه دانشگاه‌های کشور با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی اجباری شده، افزود: باید این درس معرفت نسبت به انقلاب و دفاع مقدس را در وجود جوانان امروز تقویت کند.

سرهنگ سلامی با تأکید بر برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان بابل، اذعان داشت: همه دستگاه‌ها باید در حوزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت برنامه محور شوند.

وی افزود: مسئول نظام جمهوری اسلامی امروز باید در تراز انقلاب اسلامی خدمت کند و فعالیت‌هایش رنگ و روی انقلاب و ارزش‌ها بدهد. این مسئول اذعان داشت: امروز فعالیت‌های عمیق فرهنگ ما در حوزه انقلاب و دفاع مقدس می‌تواند جوانان را با ارزش‌ها مأنوس و آشنا کند و روحیه معنویت، جهاد و شهادت را در جامعه زنده نگه دارد و دستگاه‌ها در این زمینه مسئولیت پذیر و پای کار باشند. سرهنگ سلامی با بیان اینکه بیش از چهار دهه از دفاع مقدس فاصله گرفتیم و بسیاری از خاطرات و عملکرد بزرگ شهرستان بابل در معرض فراموشی قرار گرفته است، گفت: باید آن عملکرد در دفاع مقدس و انقلاب جمع آوری و مستندسازی شود.

این مسئول با بیان اینکه مراکز دانشگاهی باید در تهیه مقالات علمی دفاع مقدس پای کار بیایند و هر یک مقاله نذر یک شهید شود، اضافه کرد: جمع آوری تاریخ شفاهی رزمندگان شهرستان بابل یکی از مهمترین مأموریتها است و بابد به عنوان سند معتبر در تاریخ بماند.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، ظرفیت‌هایی در شهرستان بابل وجود دارد که می‌تواند پایگاه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد شود که لازمه‌اش یک کار مجاهدانه بزرگ است که باید انجام شود.

وی با اشاره به ثبت فعالیت‌های دفاع مقدس در سامانه جامع دفاع مقدس کشور، خاطرنشان کرد: شهرستان بابل با ۱۱۸ کاربر در هفته دفاع مقدس ۳۴۸ برنامه در این سامانه ثبت کرد که در بین شهرستان‌های استان، رتبه سوم را دارد.