وزیر خارجه فنلاند اذعان کرد که کشورهای غربی از حمایت اوکراین خسته شده‌اند و این خستگی بدیهی و رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فایننشال‌تایمز، الینا والتونِن، وزیر خارجه فنلاند که عضو تازه‌وارد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) محسوب می‌شود، با اذعان به خستگی کشورهای غربی از حمایت از اوکراین، گفت که همه امیدوارند تا جنگ به نحوی حل و فصل شود.

این رسانه با اشاره به اذعان والتونن درباره خستگی غرب درباره اوکراین، به نقل از وی ادامه داد: این (فرسودگی و خستگی) واقعی و رو به افزایش است. جنگ جاری در خاورمیانه توجهات و منابع را از اوکراین منحرف کرده است.

وی تاکید کرد: هنوز حمایت از اوکراین وجود دارد اما چه اندازه (حمایت) کفایت می‌کند؟ بسیاری از کشورها به ویژه باتوجه به خطر جنگ در خاورمیانه، تمایل دارند اینطور فکر کنند که «اگر بتوان جوابی برای این جنگ (اوکراین) پیدا کنیم، فوق‌العاده است.

کشورهای غربی از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ همواره از اوکراین حمایت مالی و نظامی کرده‌اند. با این حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرده است که این کمک‌ها تغییری در نتیجه نهایی جنگ ایجاد نخواهد کرد و صرفاً باعث طولانی شدن آن می‌شود. همچنین به گفته پوتین، مسکو تا تحقق کامل اهدافش از جمله نازی‌زدایی از اوکراین و رهانیدن دونباس از ظلم رژیم کی‌یف، به جنگ ادامه خواهد داد.

فنلاند پس از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام فروردین پارسال به طور رسمی به عضویت ناتو درآمد.