رئیس اداره نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: فراخوان شناسایی برگزیدگان حوزوی در حوزه علمیه خراسان آغاز شده است.

حجت‌الاسلام عباس حمیدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برگزیدگان حوزوی شامل پژوهشگران، مدرسان، مبلغان و مدیران برجسته هستند که بیش از ۴۰ سال سن داشته و در یکی از عرصه‌های آموزش، پژوهش، تبلیغ و امور فرهنگی یا مدیریت، فردی تأثیرگذار هستند.

وی افزود: این نخستین فراخوان شناسایی برگزیدگان حوزوی است که اعلام می‌شود ولی پیش از آن حدود ۴۰ نفر از برگزیدگان حوزوی در خراسان شناسایی شده‌اند.

وی در خصوص فرایند شناسایی برگزیدگان حوزوی اظهار کرد: بخش‌های نخبگانی مراکز مدیریت حوزوی بر اساس معرفی معاونت‌های ذی ربط مراکز مدیریت حوزوی، افراد واجد شرایط اولیه را شناسایی و به مرکز معرفی می‌کنند. مرکز پس از بررسی پرونده افراد در فرایندی، سالانه فهرست واجدان شرایط را از طریق کمیسیون هیأت امنا نهایی کرده و آنان را برای برخورداری از حمایت‌های خاص به مراکز علمی و حمایتی معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدزاده در مورد شرایط برگزیدگان گفت: حداقل ۴۰ سال سن، تلبس دائمی، حداقل ۵ سال حضور فعال در درس خارج فقه و اصول، فضل علمی در حد سطح ۴ در هر یک از عرصه‌ها، باورمندی نسبت به هویت روحانیت، رعایت زی روحانیت، وزانت فکری و اعتدال شخصیتی، اشتهار به حس اخلاق، تقید به رعایت موازین شرعی و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و التزام به ولایت فقیه از جمله شرایط عمومی است.

رئیس اداره نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان به بیان شرایط اختصاصی شناسایی برگزیدگان حوزوی در چهار عرصه آموزش، پژوهش، تبلیغ و مدیریت پرداخت و اظهار کرد: حداقل ۱۰ سال سابقه تدریس موفق حوزوی و کسب حداقل ٧٥ امتیاز از ردیف‌های ٢، ٣، ٤ و ٥ جدول فعالیت‌های آموزشی از جمله شرایط اختصاصی عرصه آموزش و حداقل ٥ سال سابقه‌ پژوهش‌ موفق‌ و کسب‌ حداقل‌ ٧٥ امتیاز از ردیف‌های ١ تا ٦، ١١ تا ١٦ و ٢٠ تا ٢٨ جدول فعالیت‌های پژوهشی از جمله شرایط اختصاصی عرصه پژوهش است.

وی گفت: شرایط اختصاصی عرصه تبلیغ شامل حداقل‌١٠ سال سابقه تبلیغ موفق و کسب حداقل ٧٥ امتیاز از جدول فعالیت‌های تبلیغی و شرایط اختصاصی عرصه مدیریت حداقل ٥ سال سابقه‌ مدیریت‌ موفق‌ و کسب‌ حداقل‌ ٧٥ امتیاز از جدول فعالیت‌های مدیریتی است.

علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند به شیوه نامه برگزیدگان حوزوی در لینک https://portal.hozehkh.com/registers مراجعه کنند.