خلخال- بخشدار خورش رستم گفت: جشنواره «انار» با هدف معرفی محصولات باغی و صنایع دستی روستا ۱۱ آبان ماه در روستای نمهیل خلخال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ارجمند با اشاره به برگزاری جشنواره انار» اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی روستای گردشگری و توریستی بخش «خورش رستم» و محصولات باغی به ویژه انار و صنایع دستی برای نخستین بار روز ۱۱ آبان ماه امسال در روستای «نمهیل» برگزار می‌شود.

وی افزود: روستای «نمهیل» بهشت گمشده استان اردبیل در کنار رودخانه «قزل اوزن» بوده و گرمسیر بودن این روستا امکان پرورش و تولید انواع محصولات سردرختی از جمله انجیر، انگور، زردآلو، انار، زیتون، بادام و سایر میوه‌های گرمسیری را فراهم کرده است.

بخشدار خورش‌رستم بیان کرد: این جشنواره می‌تواند راه را برای برگزاری جشنواره‌های سایر محصولات مهم کشاورزی بخش خورش‌رستم از جمله گردو، انجیر، بادام زمینی و هم چنین صنایع دستی از جمله جاجیم، گلیم نیز هموار کند.

ارجمند ادامه داد: هموطنان می‌توانند با حضور در روستای «نمهیل» بخش خورش رستم از فضای مطبوع و پرنشاط آن استفاده کنند و از نمایشگاهی که جنب همین جشنواره دایر شده محصول انار و رب انار و دیگر محصولات را به صورت مستقیم از کشاورز خریداری کنند.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های متنوع عرضه محصولات روستایی از برنامه‌های این جشنواره است، گفت: برگزاری این جشنواره برای نخستین بار با توسعه گردشگری موجب رونق و آبادانی هر چه بیشتر این روستا خواهد شد.

بخشدار خورش رستم خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تاریخی و همچنین حوزه صنایع‌دستی بخش خورش رستم و شهر هشجین نیز قابل توجه است و در این زمینه نیز برای توسعه صنایع‌دستی و حفظ و احیای بناهای تاریخی اقدامات لازم با هماهنگی بین دستگاهی انجام می‌شود.