بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به خراسان جنوبی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مهدی جعفری در خصوص آخرین وضعیت پرداخت منابع اجزا ۳ و ۴ بند ب تبصره قانون بودجه سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: از محل اجزا ۳ و ۴ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۲ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: سهمیه ابلاغی به استان از محل جز ۴ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ به استان مبلغ ۹ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال است.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۵۳۵ طرح به مبلغ ۴ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال در استان مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۶۷۳ طرح به مبلغ ۷۴۹ میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.

جعفری با تأکید بر اینکه سهمیه استان از محل جز ۳ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ هم مبلغ ۱۲ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال است، متذکر شد: در این راستا تاکنون هزار و ۷۲۵ طرح با بیش از ۲ هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت تسهیلات قرض الحسنه که در راستای حمایت از ایجاد مشاغل خرد و خانگی است به کلیه دستگاه‌ها و بانک‌های عامل تأکید شده، جذب اعتبارات مرتبط را با جدیت تمام پیگیری نمایند.

شایان ذکر است: در این جلسه مشکلات و موانع جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و بانک‌های و مؤسسات عامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استان نیز چالش‌های پیش رو در خصوص جذب تسهیلات مذکور را اعلام کرد.