شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی حمایت از واحدهای خرد را یک ضرورت دانست و گفت: حمایت از واحدهای تولیدی کوچک منجر به ایجاد اشتغال بیشتری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قادری در نشست تخصصی آشنایی بنگاه‌های خرد اقتصادی با روش‌های تأمین مالی گفت: اتاق اصناف در ساماندهی موضوعات صنوف باید نقش اول را ایفا کند.

وی با بیان اینکه رفع موانع کسب و کارها باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: در شرایط فعلی هم به واحدهای بزرگ و هم واحدهای کوچک تولیدی نیاز داریم؛ چون واحدهای کوچک سرمایه کمتر داشته و اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند بر حمایت از آن‌ها تاکید داریم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون نظام صنفی افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس گذشته طرح اولیه بررسی شد و مصوباتی داشتیم که مجدد برگشت تا مواردی که شورای نگهبان خواسته شده بود را برطرف کنیم.

قادری گفت: با اصلاحات انجام شده باید مجموعه اتاق اصناف ایران پیشنهادتی ارائه دهد تا اگر اصلاح موارد دیگری لازم باشد از سوی لایحه وزارت صمت دنبال شود و نمایندگان مجلس هم به رفع مشکلات کمک کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تداخل نظارت‌ها در بحث سیستم‌های کنترلی و نظارتی در این قانون، از مواردی است که اصناف در قانون نظام صنفی خواستار اصلاح آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در موضوعات سامانه‌های متعدد و وقت‌گیر هم اصناف گلایه‌هایی دارند و خواستار یک سامانه یکپارچه هستند، افزود: با تعامل اتاق اصناف با شهرستان‌ها می‌توان اختیارات برای صدور مجوز قانونی به این اتاق داد تا نیاز به مراجعه‌های مکرر اصناف برای امورشان کاهش یابد.

قادری تصریح کرد: اگر اتاق اصناف استان طرح و مشکلات خود را در خصوص صنوف ارائه دهد، در کمیسیون حمایت از تولید و اقتصادی آن را دنبال خواهیم کرد.