اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: پیشگیری از معلولیت‌ها و توانمندسازی معلولین ۲ مسئله مهم و اساسی در جامعه کنونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز عصای سفید در جمع روشندلان اردبیلی اظهار کرد: در سطح استان اردبیل بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نابینا تحت پوشش مستمر و غیر مستمر بهزیستی قرار دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل را نابینایان تشکیل می‌دهند، گفت: پیشگیری از معلولیت‌ها و توانمندسازی معلولین دو مسئله مهم و اساسی در جامعه کنون است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در راستای پیشگیری غربالگری از کودکان ۳ تا ۶ سال در حال انجام است و در تلاش هستیم تمامی حمایت‌های لازم از این قشر در حوزه‌های مختلف مسکن، ورزشی، اشتغال انجام گیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: خدمات متعدد متنوع فرهنگی، آموزشی، هنری، تئاتر، ورزشی و غیره در حمایت از این قشر توسط بهزیستی استان ارائه می‌شود به طوری که استان اردبیل جز استان‌های مطرح در زمینه تربیت، پرورش و اعزام ورزشکاران کشوری و جهانی از جامعه روشندلان است.

وی «دسترسی به فناوری، نوید بخش مشارکت اجتماعی نابینایان» را شعار سال عصای سفید عنوان کرد و گفت: رویکردی که سازمان بهزیستی در نظر گرفته بود مبتنی بر به صفر رساندن افراد پشت نوبتی دریافت وسایل کمک توانبخشی بود که این آمال به سرانجام رسید.