رئیس کل دادگستری استان تهران از کاهش ۳۴ درصدی پرونده‌های معوق و قدیمی با سن یک سال و بیشتر بدون احتساب شعب اجرای احکام و سرپرستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از کاهش ۳۴ درصدی پرونده‌های معوق و مسن با سن یک سال و بیشتر بدون احتساب شعب اجرای احکام و سرپرستی خبر داد و گفت: از ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۰ تا پایان مردادماه سال جاری تعداد ۸۹ هزار و ۴۳۹ پرونده از موجودی ابتدای دوره کاسته شده است؛ به عبارت دیگر، ۱۷ درصد از موجودی پرونده‌های مجموعه قضائی استان تهران کاسته شد و نرخ رسیدگی در طول این دوره از صد در صد بالاتر است.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌های معوق و مسن با سن بیش از یک سال با احتساب پرونده‌های اجرای احکام با روند کاهشی رو به رو است؛ به‌طوری که با تعیین تکلیف ۳۹ هزار و ۸۱۳ پرونده، ۲۳ درصد از پرونده‌های معوق و مسن کاهش یافته و تعداد پرونده‌های معوق بدون احتساب شعب اجرای احکام و سرپرستی در مردادماه سال ۱۴۰۳ نسبت به آذرماه ۱۴۰۰ با سن یک سال و بیشتر تعداد ۲۵ هزار و ۲۳۰ پرونده یعنی معادل ۳۴ درصد تقلیل یافته است.

وی ضمن اشاره به تشکیل دبیرخانه پرونده‌های مهم و ملی و همچنین کثیرالشاکی با رویکرد نظارت مستقیم مدیریت استان بر پرونده‌ها اظهار کرد: یکی از معاونان جهت مدیریت، هدایت و نظارت بر رسیدگی به پرونده‌های موصوف تعیین شده است که مسئولیت پیگیری امورات در این بخش را بر عهده دارد.

القاصی در بخش پایانی سخنان خود از تشکیل کارگروه جلوگیری از اطاله دادرسی در کلیه دادگستری‌ها و تعیین یکی از معاونان جهت نظارت بر کارگروه‌ها و اهتمام برای تسریع در رسیدگی و اجرای احکام پرونده‌های مسن و معوق خبر داد.