قزوین- مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین گفت: سومین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه اسمعیلی در نشست خبری رونمایی از پوستر سومین نمایشگاه و جشنواره ملی هنرهای تجسمی ایثار که ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و ایثارگران برگزار شد، اظهار کرد: سومین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی ایثار به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود که رونمایی از پوستر این جلسه و توضیحات در این خصوص از اهداف برگزاری این جلسه بود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین بیان کرد: در جشنواره ملی هنرهای تجسمی چهار استان معین قزوین، گلستان، یزد و فارس انتخاب شدند و استان قزوین به‌عنوان یکی از استان‌های معین میزبان ۱۱ استان کرمانشاه، ایلام، کردستان، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شهرستان‌های استان تهران، البرز، همدان، تهران بزرگ و استان قزوین در این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: پس از اعلام نتایج برگزیدگان در جشنواره ملی هنرهای تجسمی ایثار که به میزبانی تهران برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

این مسئول تأکید کرد: محوریت‌های این جشنواره شامل ایثار و شهدای ایثارگران، مادران و همسران شهدا، امنیت، نخبگان علمی جهاد، شهید حاج قاسم، شهدای مدافع حرم بانوان عاشورایی، فرهنگ فاطمی، سبک زندگی ایثارگران، شهدای گمنام و غریب و فرزندان کودکان شهدا می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره ایثار شامل بخش دانش‌آموزی، بخش بزرگ‌سال جامعه ایثارگری و خانواده معظم جانبازان می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در قالب‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و مجسمه‌سازی آثار خود را ارسال کنند که قالب ارسال آثار هر بخش در پوستر مطرح شده است.

اسمعیلی عنوان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ آبان ماه است و ما درخواست تمدید این زمان را داریم تا بتونیم آثار بهتر و بیشتری را جمع‌آوری کنیم.

وی در پایان گفت: نتایج نهایی آثار برگزیده تا ۱۵ آذرماه اعلام خواهد شد و در دی‌ماه ضمن برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره، نمایشگاه آثار نیز برگزار خواهد شد.