رضوانشهر- فرماندار رضوانشهر گفت: برگزاری جشنواره گردو به توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نادر صفوی ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره برداشت گردو اظهار کرد: این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی محصولات محلی و تقویت روحیه همکاری در بین کشاورزان و اهالی منطقه است و همچنین می‌تواند به توسعه اقتصادی و گردشگری روستا کمک کند.

وی در ادامه به اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها در معرفی و افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص محصولات بومی و محلی و حمایت از تولید کنندگان محلی اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویدادها نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و معرفی فرهنگ بومی و محلی و بحث گردشگری در روستا و شهرستان دارد که می‌بایست با تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها از این فرصت و ظرفیت به نحو مطلوب بهره برد.

صفوی با اشاره به حضور مسئولین استانی و شهرستانی در این مراسم ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم بین ادارات شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره، صورت گرفته و وظایف هریک از ادارات نیز مشخص شده است.

فرماندار رضوانشهر تصریح کرد: از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به ایجاد شور و نشاط اجتماعی، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه، توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی منطقه است.

گفتنی است، نخستین جشنواره استانی برداشت گردو پنجشنبه ۲۶ مهر ماه در روستای ارده در بخش پره سر برگزار می‌شود.