پانزدهمین جلسه کارگروه تدوین آئین نامه‌های برنامه هفتم پیشرفت با موضوع «صدور مجوز واردات کشنده‌های ریلی» به ریاست معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تدوین آئین نامه‌های اجرایی برنامه هفتم پیشرفت، جز ۲ بند ث ماده ۵۷ با موضوع «صدور مجوز واردات کشنده‌های ریلی»، پانزدهمین جلسه کارگروه تدوین آئین نامه‌ها امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهر) به ریاست امیر محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی و با حضور نمایندگان وزارت صمت، نمایندگان انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی و انجمن صنفی تولیدکنندگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد.

در این جلسه، با توجه به دشواری ساز و کارهای اجرایی بین دستگاهی، مباحث مفصلی در راستای تدوین آئین نامه‌ای جامع و مانع مطرح شد و بخش قابل توجهی از مفاد آئین نامه به تصویب رسید.

مقرر شد با تشریک مساعی در خصوص ۳ بند با موضوع تأمین قطعات و نگهداری لکوموتیوها، معافیت سود بازرگانی و تخفیف‌های عوارض گمرکی و نحوه به کارگیری قطار کامل، بعد از برگزاری جلسات کارشناسی نسبت به نهایی سازی آئین نامه مذکور برای ارسال به مراجع برون سازمانی اقدام شود.