سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان این که آسیا از دیدن دیدار تیم ملی ایران و قطر لذت برد گفت: با وجود این که نمایش خوبی داشتیم اما برخی کارشناسان بازهم با «تبر» ما را زدند!

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی پس از پیروزی چهار بر یک تیم ملی ایران مقابل قطر گفت: ابتدا این پیروزی را باید به تک تک اعضای تیم و سپس ملت شریف ایران تبریک بگویم. از تک تک هوادارانی که چه از تلویزیون و چه از نزدیک ما را تماشا کردند تشکر می‌کنم. طرفدارانی که وقتی عقب افتادیم باز هم ما را تشویق کردند.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: فکر می‌کنم یکی از روزهای خوب ما بود. چهار گل زدیم و چندین موقعیت گل هم داشتیم که نشد. در مجموع بازی خیلی خوبی بود. به قطر هم تبریک می گویم که فوتبال بازی کرد. یکی از بهترین بازی‌های گروه بود که آسیا از این بازی لذت برد.

او به دیدار نیمه نهایی جام ملت های آسیا که با باخت ایران همراه بود اشاره کرد و گفت: ۳ بر ۲ باختیم که خیلی بدشانس بودیم. در آن دیدار یک توپ روی دروازه ما آمد و سه گل خوردیم و موقعیت‌های زیادی خراب کردیم. امروز خط دفاع ما بسیار خوب بود و تله گذاری خوبی داشتیم و توانستیم سرعت بازی را بالا ببریم.

سرمربی تیم‌ملی ادامه داد: به همه تبریک می‌گویم. شاید در این برد، کمترین نقش را من داشتم. به مهدی تاج رئیس فدراسیون و دیگر همکاران تبریک می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم که در شرایط سخت کمک می‌کنند تا فوتبال ایران راهش را پیدا کند.

قلعه‌نویی همچنین گفت: این برد در ادامه راه به ما کمک می‌کند. یکی دو روز می‌توانیم شادی کنیم و پس از آن باید به فکر بازی‌های بعدی با قرقیزستان و کره شمالی باشیم. امیدوارم بتوانیم با بازی‌های خوب، دل مردم ایران را شاد کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران به نقد منتقدانش پرداخت و خطاب به آنها گفت: بزرگترین تیم‌های دنیا هم یکنواخت نمی‌توانند بازی کنند ولی جاهایی که باید به ما کمک می‌کردند، با تبر ما را زدند که این موضوع جای نگرانی دارد.

او در ادامه گفت: پیشکسوتانی مانند بهتاش فریبا، حسین فرکی و ... در شرایط سخت ما را راهنمایی کردند. از کسانی مثل حسن روشن که از ما انتقاد می‌کند و همه پیشکسوتانی که دلشان برای فوتبال می‌سوزد تشکر می‌کنم.

قلعه نویی گفت: تعجب من از آقای جبلی (رئیس سازمان صداوسیما) است. چرا به برخی افراد فضا می‌دهد که اظهار نظر کنند؟ ما خیلی ایراد داشتیم ولی باز هم در نهایت خوشحالم که توانستم با یک بازی خوب ۳ امتیاز بگیریم. ان‌شاءالله با دو برد خوب بتوانیم صعود زودهنگامی به جام جهانی ۲۰۲۶ داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی ایران دباره تغییرات خط دفاعی که موجب استفاده از میلاد محمدی در پست دفاع راست شد، گفت: میلاد محمدی در چند پست بازی می‌کند.نه تنها او بلکه امید نورافکن هم در بیشتر بازی‌ها در وسط زمین بازی می‌کرد ولی امروز دفاع چپ بازی کرد و یکی از بازیکنان خوب ما بود. میلاد یکی از خوب‌های ما بود. درست است که در اوایل بازی عملکرد خوبی نداشت ولی در ادامه وظایفی را که به او دادیم به نحو احسن انجام داد. در این اردو جوانان، ما را امیدوار کردند. در حالی که به جوانان بازی نرسید اما خوشحالم که با روحیه و انگیزه بالا در تیم ملی هستند. آرام آرام باید تغییر نسل همراه با نتیجه‌گیری داشته باشیم.

قلعه‌نویی در ادامه به تمجید از رسانه ها پرداخت و گفت: از خبرنگارانی که پای ثابت تیم ملی هستند، تشکر می‌کنم. امیدوارم تیم ملی روز به روز بهتر شود. به بازیکنان گفتم شاید من در جام جهانی نباشم، همانطور که ۸ ماه پیش گفتم باید ژاپن را در فینال آسیا ببریم، در جام جهانی باید دو مرحله بالا برویم. توانایی بازیکنان بالاست و ۴۰ دقیقه ۱۰ نفره جلوی ازبکستان و امروز مقابل قطر بازی کردند و باید به این موضوع توجه کرد که ریکاوری خوب و تمرینات خوب باعث رقم خوردن این اتفاق مقابل قطر شد.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه چه اتفاقاتی در جریان تمرینات بین بازی ازبکستان و قطر رخ داد، گفت: زمانی که به عنوان سرمربی تیم ملی در یک اجلاس در هلسینکی شرکت کردم، در مورد تیم‌سازی و شخصیت مربی و نوع مربی صحبت شد که خیلی شاخصه‌ها وجود داشت.  دو موضوع را خیلی تکرار می‌کردند که اول ساختار دفاعی باید خوب باشد و دیگری اینکه چه تعداد موقعیت ایجاد می‌شود. گفته بودم که نگران نیستم چون تیمم ایجاد موقعیت می کند.

او ادامه داد: وقتی تیم ایجاد موقعیت نکند یا گل نزند باید نگران شد ولی مثل روز برایم روشن بود که موقعیت‌های زیادی را می‌توانیم خلق کنیم. 

قلعه نویی تاکید کرد: مقابل قرقیزستان، امارات و ازبکستان موقعیت‌های زیادی داشتیم. در بازی با امارات می‌توانستیم همین نتیجه امروز را به دست بیاوریم اما موفق نشدیم. من از نوع بازی تیمم راضی هستم چون هم در ساختار دفاعی و هم ایجاد موقعیت عالی هستند. بازیکنان باید قدر موقعیت‌ها بدانند.

قلعه‌نویی در خصوص هواداران تیم ملی فوتبال ایران که در ورزشگاه حضور پیدا کردند گفت:‌ از باشگاه شباب الاهلی و هواداران خوبمان تشکر می‌کنم. وقتی زمین صاف داشته باشیم، عیار تیم ملی ایران مشخص می‌شود. نوع بازی ایران سرعتی است و در زمینی مثل فولادشهر نمی‌توانستیم این‌گونه بازی کنیم.

سرمربی تیم‌ملی بار دیگر تاکید کرد: اعتقاد دارم که انتقاد باید باشد و در این یک سال خیلی از پیشکسوتان مثل چراغپور و فریبا با من جر و بحث می‌کردند و ایرادات من را می‌گفتند و من خوشحال می‌شدم. از پیشکسوتان تقاضا دارم که اگر نظری دارند، بگویند. دفتر تیم ملی به روی آنها باز است