اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو تحت نظارت تاکسیرانی اهواز کار سرویس رفت و برگشت دانش‌آموزان اهوازی را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی عصر امروز سه شنبه در نشست شورای ترافیک اهواز اظهار کرد: در مدت کوتاهی که بنده در آموزش و پرورش هستم، برنامه‌های متعددی با همکاری شهرداری و همراهی پلیس راهور اجرا کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با شروع سال تحصیلی، مساله سرویس مدارس و ترافیک را داشتیم که با برنامه ریزی های متعدد و منظم مهر به خوبی آغاز شد. البته مشکلاتی وجود داشته و مشکل همیشه است، اما برطرف شدند.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با شهرداری تفاهم نامه‌ای برای استفاده از ظرفیت مدارس در راستای استفاده از پارکینگ داشته باشیم، تصریح کرد: آموزش و پرورش در همه محله‌ها ظرفیت خوبی دارد که می‌تواند در این زمینه کمک کند و این خود نوعی فرهنگ سازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: مدرسه باید کانون تربیتی محله خود باشد، که نیاز است مسائل مربوطه برای انجام این اقدام حل شودو این امر می‌تواند اشتغالزایی را به هرماه داشته باشد.

حبیبی به مساله سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: باید از شورای شهر و شهرداری قدردان باشیم زیرا در خصوص حمل و نقل دانش آموزی که در اختیار آنها قرار داده شد جلسات متعددی تشکیل دادند که بنده نیز حضور داشتم. باز هم لازم است کنار هم باشیم درست است برخی مسائل وظیفه هر دستگاه است اما همکاری نیاز است.

بخش عمده‌ای از ساماندهی سرویس مدارس توسط شهرداری انجام شد

وی با اعلام اینکه هر ۲ دستگاه در راستای سرویس مدارس کنار یکدیگر بودیم، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از ساماندهی سرویس مدارس توسط شهرداری انجام شد. درست است سال‌های قبل هم سپند بوده اما شاید امسال به دلیل مصوبه ما به آن جدی تر پرداختیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو در این راستا به کمک آمد. سال‌های گذشته نظارتی نداشتیم و سامانه به نظارت کمک می‌کند زیرا بخشی از تعلیم و تربیت هم در سرویس مدارس رخ می‌دهد و راننده می‌تواند در همان بازه زمانی کوتاه اثر گذار باشد.

حبیبی گفت: پلیس نیز نظارت بیشتری بر سرویس‌ها خواهد داشت که این اتفاق بسیار بزرگی است، در ۲ الی سه سال آینده نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اتفاق باید در شهرها و بخش‌های دیگر خوزستان نیز رخ دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: زمانی که مدارس آغاز به کار کردند ما نیز تمام کارهایمان کامل انجام نشده بود و نواقصی داشت که باید برطرف شوند.

حبیبی با بیان اینکه شهرداری اهواز در زمینه سرویس مدارس استثنایی نیز کمک کرده است، تصریح کرد: سال گذشته که وزارت بودم و موارد و هزینه‌ها را رصد می‌کردم خوزستان جز سه یا چهار استانی بود که شهرداری به وظیفه قانونی خودش عمل کرده بود. امسال نیز همین اتفاق در حال رخ دادن است که بخشی را با وسایل نقلیه کمک می‌کنند و بخشی را به صورت مالی کمک خواهند کرد.

وی گفت: دانش آموزان مدارس استثنایی باید مورد توجه قرار گیرد تا این تصور برایشان ایجاد نشود که در جامعه به آنها بی توجهی می‌شود.