مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت:حادثه آتش سوزی شرکت پارس پتروپالایش شوشتر به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در سوختگیری بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار شوشتر از تلاش‌ها برای مهار آتش سوزی در پالایشگاه پارس پترو این شهرستان طی شامگاه سه شنبه خبر داد و گفت: این حادثه تاکنون چند مصدوم در پی داشته است.

سید محسن سید موسوی دلیل این حادثه را برخورد تانکر با مخازن بنزین دانست و اظهارکرد: ابعاد این حادثه همچنان در دست بررسی است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از افزایش گستره حادثه در این واحد صنعتی، عوامل HSE (بهداشت و ایمنی) در حال همکاری با ستاد مدیریت بحران شهرستان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه کرد: دلیل اصلی بروز این حادثه، در دست بررسی کارشناسی است.

در این آتش سوزی چند نفر مصدوم شده‌اند.

برخی منابع اعلام کرده‌اند در این آتش نشانی یک نفر نیز جان باخته که مسئولان منتظر بررسی بیشتر و تأیید این خبر هستند و تاکنون به طور رسمی آن را تأیید نکرده‌اند.

آتش سوزی پالایشگاه مهار شد

سید محسن سید موسوی بابیان اینکه عمده آتش سوزی مهار شده است، اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای امدادی در حال پاکسازی و ایمن سازی پالایشگاه هستند.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی هیچ مورد فوتی در پی نداشته است، خاطرنشان کرد: این آتش سوزی شش مصدوم داشته است که چهار نفر در بیمارستان شوشتر و دو نفر از مصدومان به اهواز انتقال داده شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این آتش سوزی به سایر مخازن سرایت داشته است؟ گفت: خوشبختانه با تلاش تمام نیروهای امدادی حریق کنترل شد و آتش سوزی به سایر مخازن سرایت نشد.

علت بروز سانحه عدم رعایت نکات ایمنی در سوختگیری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: علت بروز سانحه آتش‌سوزی در شرکت پارس پترو شوشتر عدم رعایت نکات ایمنی در سوختگیری است.

علی عبداللهی بامداد چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از بروز این سانحه بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شده‌اند و در حال اطفای حریق هستند.

شرکت پترو شوشتر در شهرک صنعتی شماره ۲ شوشتر واقع است.